داوودآبادی: «جاسوس‌بازی» را نوشتم که درس عبرتی برای همه باشد
دوشنبه 12 خرداد 1399

داوودآبادی: «جاسوس‌بازی» را نوشتم که درس عبرتی برای همه باشد

حمید داوودآبادی در مراسم رونمایی از جدیدترین کتابش گفت: «جاسوس بازی» را نوشتم که درس عبرتی برای همه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، در گردهمایی فعالان فرهنگی در پیشوا از «جاسوس بازی» حمیدداوودآبادی با حضور نویسنده کتاب، امام جمعه و مسئولین شهر پیشوا، وحید یامین پور، جواد موگویی، مازیار بیژنی، حسین قرایی و جمعی از شعرا و نویسندگان انقلابی رونمایی شد.

جاسوس‌بازی تازه‌ترین کتاب حمیدداوود آبادی است که توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

*داوودآبادی: «جاسوس بازی» را نوشتم که درس عبرتی برای همه باشد

حمید داوودآبادی نویسنده کتاب درباره کتاب گفت: از مدت‌ها پیش خصوصا زمان جنگ یکی از دغدغه‌هایم این بود که چرا بعضی آدم‌ها می‌پذیرند که مثلا با وجود اینکه در این کشور زندگی می‌کنند و حتی گاهی مسئولیت دارند و در جنگ هم حضور مستقیم دارند، جاسوس دشمن شوند و خودشان را به دشمن بفروشند که این اتفاق در قبال پول یا هر چیز دیگری که ممکن بود رخ داده باشد.

داوودآبادی افزود: نمونه‌هایی را هم دیده بودم که طرف خودش را به دشمن فروخته آخر سر دستگیر و اعدام شده و فدای دشمن شده است. این دغدغه من بود که چه می‌شود که این‌ها به اینجا می‌رسند. به همین خاطر از یکی دو سال گذشته افتادم دنبال همین و آن نمونه‌هایی که خودم در صحنه جنگ سراغ داشتم و نمونه‌های دیگری که از اول انقلاب پیش آمده بود، را جمع آوری کنم. روی این‌ها موثق و مفصل شروع به کار کردم.

نویسنده «جاسوس‌بازی» در ادامه گفت: نتیجه این بررسی‌ها کتاب جاسوس‌بازی شد. تعدادی از افرادی که به اسم خدمت در این مملکت زندگی می‌کردند و در نهایت خیانت یا فرار کردند‌ یا اعدام شدند نامشان در این کتاب آمده است و در موردشان بحث شده است. کسانی که وطنشان را به دشمن فروختند. خیلی‌هاشان خانواده‌های خود را بدبخت کردند و به عنوان ننگین خیانت از این‌ها یاد می‌شود. من این کتاب را نوشتم که درس عبرتی برای همه باشد و این تذکر را بدهم که از دشمن درونی بیشتر باید ترسید.

در این مراسم نویسندگان و چهره‌هایی چون مجتبی رحماندوست، سعید علامیان، وحید یامین پور، علی‌اکبر والایی، یوسف قوجق، کامران شرفشاهی و ... حضور داشتند.

این مراسم در حاشیه گردهمایی بزرگ فعالان فکری فرهنگی که به بهانه پنجاه و هفتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد در پیشوا در حال برگزاری است، صورت گرفت.

جاسوس بازی، ماجراهای واقعی و تلخ از خیانت‌های داخلی، اثر جدید حمید داوودآبادی در قطع رقعی و ۲۸۰ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

نظر بدهید