معرفی دبیر علمی نوزدهمین کتاب سال دفاع مقدس
سه شنبه 01 تير 1400

معرفی دبیر علمی نوزدهمین کتاب سال دفاع مقدس

در مراسمی ضمن رونمایی از پوستر نوزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس «محمد قاسم فروغی جهرمی» به‌عنوان دبیر علمی و «محمدحسن کریم پور» به‌عنوان دبیر اجرایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به گزارش خبرگزاری مهر،  مراسم رونمایی از پوستر نوزدهمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس و همچنین اهدای حکم دبیر علمی این جشنواره صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار «محمدقاسم ناظر» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان فعال در حوزه دفاع مقدس در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، سردار ناظر معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: هر آنچه در رابطه با کتاب دفاع مقدس عنوان کنیم، باز هم کم گفتیم؛ به عبارت دیگر، وقتی‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کتاب دفاع مقدس بیاناتی مبنی بر لزوم توجه به این‌ موضوع دارند، نشان از اهمیت کتاب دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر چند هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است، ولی با این‌ حال عقب‌ماندگی زیادی در این حوزه و حوزه مقاومت وجود دارد که این‌نشان می‌دهد باید در این حوزه فعال‌تر کار شود.

سردار ناظر ادامه داد: حوزه کتاب را باید جریان بدانیم و جریان‌سازی را فعال کنیم؛ بر همین اساس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای این‌که آثار دفاع مقدس را در کتاب‌ها جمع‌آوری کند، پروژه‌های ۶۸ گانه‌ای را تعریف کرده است که سازمان ادبیات در اجرای این‌ پروژه‌ها نقش بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: دو هزار موضوع در این‌ پروژه‌های مطالعاتی نهفته است که تاکنون هزار کتاب آماده انتشار است؛ این‌کتاب ها پس از انتشار در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نقش روحانیت، زنان، اقشار مختلف جامعه، دولت، پشتیبانی‌ها و عملیات‌ها در دفاع مقدس از جمله موضوعات مورد توجه در این پروژه‌هاست؛ البته در کتاب‌های مورد اشاره به عدم الفتح‌ها نیز اشاره شده است.

در این مراسم، «عباس بایرامی‌» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: ‌از محوری ترین‌برنامه‌های این بنیاد انتخاب بهترین کتاب های دفاع مقدس است.

نظر بدهید