نامه اعتراضی انجمن قلم ایران به وزیر ارشاد درمورد انتخاب دبیر جایزه جلال
دوشنبه 20 آذر 1396

نامه اعتراضی انجمن قلم ایران به وزیر ارشاد درمورد انتخاب دبیر جایزه جلال

انجمن قلم ایران طی نامه‌ای به دکتر صالحی، وزیر ارشاد نسبت به انتخاب نامناسب دبیر جشنواره جلال آل احمد امسال اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، انجمن قلم ایران طی نامه ای به دکتر صالحی، وزیر ارشاد نسبت به انتخاب نامناسب دبیر جشنواره جلال آل احمد امسال اعتراض کرد.
«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر سید عباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید ، جشنواره ادبی جلال آل احمد _خاصه به واسطه مبلغ بالای مالی جایزه آن_ یکی از رویداهای مهم حوزه‌ی ادبیات کشور محسوب می‌شود. با اینحال در بدو مسئولیت کنونی جنابعالی انتصاب دبیر علمی امسال این جایزه _که عملاً وظیفه‌ی مهم اجراییِ تعیین داوران و سنجش و گزینش آثار این جشنواره را بر عهده دارد_ باعث تعجب شده است.
انجمن قلم ایران به عنوان تنها تشکل‌ فراگیر از اهالی قلم کشور, که بنا بر وظیفه تعیین شده برای آن در اساسنامه اش, باید همواره رصد جریان‌ها و کنشگران این عرصه را دنبال ‌کند, به دلیل مواضع فکری نامنطبق با ارزشهای نظام مشارالیه _ از جمله اینکه مثلا پدیدآورندگان و نهادهای انقلابی حوزه نشر را بخش "بی‌صلاحیت دولتی" می‌نامد_ و نیز فقدان حداقل پیشینه و وزانت علمی لازم برای تصدی چنین مسئولیت خطیری, نگران دور شدن جایزه جلال از عدالت, و اعمال نظر در جهت خلاف معیارها و اهداف فرهنگی نظام است.
بنابراین برادرانه از جنابعالی درخواست می شود تا دیر نشده در خصوص این انتصاب ناصواب دستور تجدیدنظر صادر فرمایید.
با احترام
محمد رضا سرشار
رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران»
 
نظر بدهید