کاغذ «نشر» و «مطبوعات» همچنان مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی هستند
دوشنبه 03 تير 1398

کاغذ «نشر» و «مطبوعات» همچنان مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی هستند

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با توجه به مصوبه جدید کاغذ فرهنگی که شامل کاغذ نشر و مطبوعات است همچنان با ارز 4200 تومان ارائه می‌شود و خروج این کاغذ از فهرست ارز دولتی تکذیب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد طباطبایی مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره خروج کاغذ از فهرست کالاهای اساسی اعلام کرد: کاغذ نشر و مطبوعات از این ابلاغیه مستثنی هستند و خبر تخصیص ارز نیمایی به کاغذ نشر کذب است.

وی در توضیح بیشتر اعلام کرد: در مصوبه اخیری که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور منتشر شد کاغذ فرهنگی که شامل کاغذ نشر و مطبوعات می‌شود مشمول همان ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی می‌شود.

به گفته طباطبایی، کاغذ محدودی که در اختیار وزارت ارشاد است در زمره ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بوده بنابراین تامین کاغذ چاپ و مطبوعات شامل ارز نیمایی نمی‌شود.

گفتنی است ‌۲۵ خرداد ماه بود که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به مدیرکل سیاستگذاری ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغیه‌ای را نشر داد. اینجا بخوانید.

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازارکشور کره، حبوبات، کاغذ و چای وارداتی که بعد از ۱۸ خرداد ماه ۹۸ از گمرکات کشور ترخیص شوند به ازای هر دلار ۴۸۰۰ تومان مابه‌التفاوت ریالی دریافت می‌شود.

اما بلافاصله جلسه‌ای با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و کاغذ نشر و مطبوعات از فهرست سایر کاغذها مستثنی شد.

نظر بدهید