درخشش رمان «اوسنه گوهرشاد» در نخستین جایزه ادبی شهید اندرزگو
دوشنبه 04 شهريور 1398

درخشش رمان «اوسنه گوهرشاد» در نخستین جایزه ادبی شهید اندرزگو

کتاب «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری که توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به چاپ رسیده است در نخستین جایزه ادبی شهید اندرزگو به مقام برتر دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، در اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید اندرزگو که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، در بخش داستان بلند و رمان بزرگسال، کتاب «اوسنه گوهرشاد» به قلم سعید تشکری از انتشارات به‌نشر توانست مقام نخست جایزه ادبی شهید اندرزگو را به دست آورد.
نخستین دوره جایزه ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی در سه گروه داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و روایت تاریخ برگزار شد که از میان ۴۷۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، تعداد ۲۳۵ اثر مرتبط در اختیار داوران قرار گرفت.
در بخش «داستان بلند و رمان بزرگسال» ۵۶ اثر، در بخش «داستان کودک و نوجوان» ۴۷ اثر و در بخش «روایت تاریخ» ۱۳۲ اثر مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر در این سه بخش به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.
در میان 6 نامزد حوزه «داستان بلند و رمان بزرگسال» اثر «اوسنه گوهرشاد» از انتشارات به‌نشر در نخستین حضور جدی خود در یک جشنواره ادبی و همچنین کتاب «عاشقی به سبک ون گوک» از انتشارات شهرستان ادب به مقام برتر دست پیدا کردند.
لوح تقدیر، تندیس جایزه، سفر عتبات عالیات، خرید دو هزار نسخه کتاب و وجه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی جوایز برگزیدگان این جشنواره بود.
سعید تشکری از نویسندگان برجسته و پیشکسوت مشهدی که تاکنون40 اثر به قلم وی منتشر شده است در «اوسنه گوهرشاد» داستان نو و‌مبتنی بر حقیقت و متمایل به فانتزی را روایت می کند، جایی که گوهرشاد بیگم بعد از هزار سال به مکانی می آید که خود ساخته است و حالا با ملکه ای روبه رو می شود، تا آنچه را که او ساخته، یعنی مسجد گوهرشاد، قرار است ویران شود و این آغاز رمان فانتزی است.
 

تشکری در تازه ترین اثر خود که توسط به‌نشر به چاپ رسیده است قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی و زندگی گوهرشاد بیگم در دوره تیموریان را در قالب رمانک فانتزی در سال 1314 هجری خورشیدی در قالب تعدای داستان کوتاه به هم پیوسته به تصویر می کشد.
گفتنی است طی مراسمی در هفتاد و یکمین نشست عصرانه داستان نویسان رضوی در سه شنبه های به‌نشر که پنجم شهریور ماه در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد برگزار می شود، جایزه ادبی شهید اندرزگو به سعید تشکری اهدا خواهد شد.
یادآور می شود انتشارات به‌نشر ششمین پویش مطالعاتی ملی را با محوریت مسابقه کتابخوانی «اوسنه گوهرشاد» از دهه کرامت امسال آغاز کرده است که هر هفته 6 برگزیده با جوایزی شامل یک هدیه 5 میلیون ریالی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، دو کارت هدیه یک میلیون ریالی و سه جلد کتاب از تازه های نشر کشور با امضای نویسنده به نام برگزیدگان اهدا می شود.
کتاب دوستان می‌توانند با خرید این اثر و پس از مطالعه دقیق کتاب پاسخ سؤالات و کد انحصاری روی برگ سؤال را طبق الگوی ارائه‌شده به سامانه پیامکی اعلام شده ارسال کنند تا علاوه بر حضور در قرعه کشی های هفتگی در قرعه کشی بزرگ نهایی با جوایزی همچون یک هدیه ویژه سفر به هر نقطه از ایران به همراه خانواده پنج نفره و هشت دستگاه دوچرخه شرکت نمایند.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

نظر بدهید