انتشار دو کتاب نقد و نظریه‌ حوزه ادبیات کودک در انتشارات مدرسه
شنبه 14 تير 1399

انتشار دو کتاب نقد و نظریه‌ حوزه ادبیات کودک در انتشارات مدرسه

«ادبیات کودک/ هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک/ راهنمای روش پژوهش» عنوان دو کتاب نظری است که در انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «هنر یا پداگوژی؟» و « راهنمای روش پژوهش» به ترتیب نوشته‌ توربن واینرایش با ترجمه‌ای از فریده یوسفی و جمعی از نویسندگان به ترجمه محبوبه فرهنگی با هدف فراهم‌آوردن زمینه گفت و گومیان پژوهش‌گران، منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخگویی به نیاز دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه‌های کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

در پشت جلد کتاب «هنر یا پداگوژی؟»آمده است: «کتاب ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟ گزارش جامعی درباره ویژگی‌های ادبیات کودک است که تحقیق‌های چند دهه را در بر می‌گیرد، و رابطه بین نویسنده و اثر و نیز اثر و خواننده را می‌کاود. مؤلف با بررسی بافت اجتماعی ، تربیتی، و زیبا شناسی ادبیات کودک نتیجه می‌گیرد که با وجود آن که به نظر می‌رسد هنر و پداگوژی شباهتی به هم ندارند، میان آنها جدایی نیست و ضرورتا متضاد یکدیگر نیستند.»

 


در پشت جلد کتاب« راهنمای روش پژوهش» آمده است: « حوزه‌ی پژوهش ادبیات کودک به سرعت در حال رشد است و دانشجویان و محققان این حوزه با چالش‌های پژوهشی گوناگونی روبه رو هستند. راهنمای حاضر نخستین کتابی است که به شکل پیچیدگی‌هایی پژوهش در ادبیات کودک در سطح دانشگاهی می‌پردازد و با گرد‌آوری تجربه‌های محققان مطرح بین‌المللی، بحث‌های دقیق و کامل درباره روش‌های نقد ارائه می‌کند.»

بنابراین گزارش؛ این دو کتاب از مجموعه بیست جلدی پروژه «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز است. در این پروژه استاد مرتضی خسرونژاد(دبیر مجموعه) و استاد فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت بیست کتاب مهم در حوزه‌ نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند.

«ادبیات کودک/ هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک/ راهنمای روش پژوهش» را می‌توانید ازطریق فروشگاه‌های انتشارات مدرسه تهیه وهمچنین از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو و بوفه رایگان دانلود کنید.

نظر بدهید