«سلوک در مکتب سلیمانی» منتشر شد
دوشنبه 13 مرداد 1399

سلوک در مکتب سلیمانی

«سلوک در مکتب سلیمانی» منتشر شد

کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر منشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر منشر شد. این کتاب ارائه اصول و ریشه های اصلی سیرانفسی و تعالی وجودی انسانِ سائرالی‍الله و مسافرکویِ دوست است که در طول چهل سال سلوکِ توقف ناپذیر فعال و نه منفعل، پویا و دینامیک نه ساکن و استاتیک آن هم در سایه شجره طیبه ولایت تداوم و تحقق داشت و مفاهیمی چون هجرت و جهاد را قرین عمل صالح و اخلاص کرد و تفسیر عینی و نشانی‍های بی نشانان را در سبک سلوک فردی و اجتماعی نشانمان داد.
در این کتاب سلوک سلبی و ایجابی سردارِ پرافتخار، تمام ناشدنی، نامیرا و جاودانه امام خمینی و آیت‍الله‍ خامنه ای را درعینیت حیات طیبه متجلی می‍سازد, که چگونه انسان در پرتو معرفت، محبت، عبودیت، سرعت و سبقت توأم با مراقبتِ نفس می‍تواند فرشته‍صورت و فرشته‍سیرت شده و به تدریج پا را فراتر از فرشتگان گذاشته و روح ریحانی و رحمانی یابد.
سلوک در مکتب سلیمانی نَمی از یَم وجودِ بهشتی و بهشت وجودِی مالک اشترِ زمان است که برخی مبانی و مولفه‍ها، شاخص‍ها و معیارهای زندگی انقلابی را درقالب سیر و سلوک در متن زندگی نه در خلوت و خلسه تبیین کرده است.
کتاب حاضر ظهور عرفان اجتماعی عارفی است که در کلاس پیرمیکده عشق خمینی کبیر و خمخانه خامنه‍ای عزیزالوجود عرفان عملی را با تمام ساحات و سطوح درک و دریافت نمود و تجربه و ترجمه عملی کرده است.
این کتاب در 264 صفحه و قیمت 37000 تومان توسط موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر از موسسات وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

نظر بدهید