افتتاح چهارمین کتابخانه توسط گروه جهادی شهدا به نام «شهید همت»
سه شنبه 08 مهر 1399

افتتاح چهارمین کتابخانه توسط گروه جهادی شهدا به نام «شهید همت»

گروه جهادی شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس چهارمین کتابخانه خود را افتتاح کرد. این کتابخانه در حومه تهران قرار دارد که مزین به نام شهید حاج ابراهیم همت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، گروه جهادی شهدا چهارمین کتابخانه خود در منطقه محروم را با نام مزین به شهید حاج ابراهیم همت افتتاح کرد.

محسن اسماعیلی، مسئول گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: کتابخانه جهادی شهید همت با مشارکت دهیاری امامزاده ابوالحسن(ع) در روستای امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری افتتاح شد.

مسئول گروه جهادی شهدا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۵ هزار جلد کتاب در این کتابخانه از روز گذشته در دسترس اهالی این منطقه قرار گرفت، افزود: این کتابخانه در مکانی به وسعت ۵۰ متر مربع کتاب‌های متنوعی در موضوعات مختلف را در حوزه رمان، داستان و کتاب‌های کمک آموزشی عرضه می‌‌کند.

اسماعیلی اضافه کرد: پیش از این کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه حاج احمد کاظمی در حومه رشت و این بار کتابخانه شهید حاج ابراهیم همت در شهرری افتتاح و آغاز به کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این کتابخانه خیرین و ناشرانی مشارکت داشتند، ابراز داشت: این کتابخانه همزمان با هفته دفاع مقدس به منظور ارج نهادن به مقام رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران این بار در حومه تهران افتتاح شد.

روستای امامزاده ابوالحسن(ع) یکی از محروم‌ترین روستاهای شهرری است که فاقد کتابخانه بود که با افتتاح کتابخانه شهید همت اهالی این منطقه از نعمت دسترسی به کتاب بهره‌مند شدند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مهدی رفعتی، دهیار این منطقه تصریح کرد: این منطقه حدود دو هزار نفر جمعیت دارد که از کتابخانه محروم بودند و ما در فضایی کوچک توانستیم بخشی از نیاز علاقه‌مندان به کتاب را با مشارکت ناشرانی چون، انتشارات شهید کاظمی، انتشارات مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،‌ انتشارات شمع و مه، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، باغ موزه دفاع مقدس،ناحیه مقاومت بسیج حبیب ابن مظاهر و انتشارات جمکران پاسخ دهیم.

اسماعیلی ضمن معرفی گروه جهادی شهدا گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد. از انتهای سال ۱۳۹۸ و ابتدای ۱۳۹۹ که کشور درگیر ویروس کرونا شد، ضدعفونی‌کردن معابر، توزیع سبد کالا، نان صلواتی، قربانی و ... را داشتیم. گروه ما ۸ نفره است و بدون وابستگی به نهاد خاصی در حد بضاعت خودمان کارهای جهادی انجام می‌دهیم. 

 

 
نظر بدهید