تکرار یا تغییر، مسئله این است
سه شنبه 24 فروردين 1400

انتخابات ۱۴۰۰؛ تَکرار یا تغییر

تکرار یا تغییر، مسئله این است

محمدحسین راجی در کتاب جدید خود با عنوان «انتخابات ۱۴۰۰؛ تَکرار یا تغییر» که توسط نشر معارف منتشر شده، تلاش دارد به ابهامات ذهنی جوانان پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «انتخابات ۱۴۰۰؛ تَکرار یا تغییر» از جمله تازه‌ترین آثار نشر معارف است که با همکاری اندیشکده سعدا روانه کتابفروشی‌ها شده است.

سیدمحمدحسین راجی که پیش از این کتاب‌های تحسین شده و پر مخاطب «گام تمدن‌ساز» و «صعود چهل ساله» را با موضوع پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نوشته بود، این‌بار به سراغ موضوع انتخابات رفته و با عنوان «انتخابات ۱۴۰۰؛ تَکرار یا تغییر» به بررسی چالش‌های ذهنی در باب انتخابات و ارائه راه علاج مشکلات اقتصادی کشور پرداخته است.

نویسنده تلاش کرده است در این کتاب با نگاهی پژوهشی به این پرسش‌ها پاسخ دهد که چرا باید رأی دهیم؟، ریشه مشکلات کنونی کجاست و چه راه حلی برای رفع این نواقص و مشکلات وجود دارد؟ به نظر می‌رسد راجی کوشیده در این کتاب تا حد امکان به برخی از ابهامات ذهنی این روزهای مخاطبان و به ویژه جوانان و نوجوانان پاسخ دهد. 

وی در فصل اول به سوالات اساسی پیرامون انتخابات پرداخته و آنها را به طور کامل و کافی پاسخ می‌دهد. در فصل دوم با تبیین سیاست دیکته شده توزیع به جای سیاست تولید و همچنین تکیه بر ذخایر ارزی نفت برای حفظ ارزش پول ملی در زمان پهلوی به ریشه‌های مشکلات نظام اقتصادی ایران می‌پردازد.

راجی در فصل سوم به دو نگاه کلی نگاه به بیرون و نگاه به درون برای حل مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور اشاره می‌کند و علاوه بر یادآوری معایب و مزایای هر کدام به تجربه کشورهایی چون انگلیس و آمریکا و کره جنوبی و روسیه در اتخاذ هر کدام از دو نگاه می‌پردازد 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:  «در ایام انتخابات وظیفه دلسوزان به کشور و مردم، آن است که امید را در جامعه گسترش داده و مردم را برای انتخاب اصلح، یاری کنند.

کتاب حاضر با همین هدف نگاشته شده و در پی پاسخ به سه سؤال اصلی مردم درباره انتخابات است. سؤال اول پیرامون لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات است که در ذیل این عنوان به تبلیغات منفی دشمن نسبت به موضوعاتی نظیر نبود آزادی در ایران و عدم کارآمدی نظام در چهار دهه گذشته پرداخته می‌شود. 

سؤال دوم درباره چرایی مشکلات کشور در بحث اقتصادی - خصوصاً در سال‌های اخیر - است. سوال سوم نیز راهکارهای حل مشکلات است، که با بررسی تجربه سایر کشورها ثابت می‌شود که «تنها راه نجات اقتصاد، نگاه به درون، پشتیبانی و حذف موانع از تولید» محقق خواهد شد.

دفتر نشر معارف کتاب «انتخابات ۱۴۰۰؛ تَکرار یا تغییر» را در ۲۰۰صفحه و به قیمت ۳۵هزار تومان منتشر کرده است. 

نظر بدهید