« قرآن کتاب زندگی » به چاپ ششم رسید
پنجشنبه 26 فروردين 1400

قرآن کتاب زندگی

« قرآن کتاب زندگی » به چاپ ششم رسید

کتاب «قرآن کتاب زندگی» مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرآن کریم، در نوبت ششم با اضافات و ویراست جدید، منتشر گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «قرآن کتاب زندگی» مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرآن کریم، در نوبت ششم با اضافات و ویراست جدید، منتشر گردید.

تعداد صفحات این کتاب در نوبت‌های قبلی 288 صفحه ولی در نوبت ششم 452 صفحه است که نشان دهنده حجم مطالب جدید اضافه شده به آن می‌باشد.

این کتاب در 11 فصل تنظیم شده و مطالب مهم و تأثیرگذاری در خصوص قرآن کریم در این فصل‎‌ها ارائه شده است که قرآن را کتابی برای تنظیم رفتارها و سبک زندگی انسان‌ها معرفی می‌نماید.

ضرورت حضور قرآن در زندگی و برکات آن، لزوم انس بیشتر و تدبّر در قرآن، بایستی اهتمام نظام جمهوری اسلامی به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آداب قرائت و تلاوت قرآن کریم و تلاش برای حفظ قرآن، توطئه دشمنان در جدایی ملت‌های مسلمان از قرآن کریم، وظایف اقشار مختلف در ترویج فرهنگ قرآنی، از جمله مطالب این کتاب است.

دو مطلب مهم در پایان کتاب زینت بخش آن شده است. یکی وعده‌های قرآنی و شرایط تحقق آنهاست و دیگری نکات قرآنی و تفسیر برخی از آیات قرآن کریم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است در جمله تفسیر آیاتی از دو سورة بقره و ملک که برای خوانندگان و اهل قرآن بسیار جالب و پندآموز است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

« ثقل اکبر، قرآن کریم، کتاب زندگی است. دستور العملی است از جانب خداوند تبارک و تعالی برای انسان‌سازی و این که انسان الهی چگونه و چه‌سان در دنیای مادی بایستی امور خود را تنظیم و به پیش ببرد. در عین تنظیم و پیشبرد امور مادی زندگی خود، چگونه به آنها رنگ و صبغة الهی بخشد و هم دنیای خویش را بر اساس فطرت خود و خواست خدا، صورت دهد و هم آخرت خود را قرین رضایت حق سازد».

این کتاب در 452 صفحه، قطع رقعی، با قیمت 35000 تومان توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت انتشار یافته است.

شماره تلفن تماس جهت تهیه و ارسال پستی 66411151-09352300564

نظر بدهید