«بی‌بی سلطنت» منتشر شد
سه شنبه 04 خرداد 1400

بی‌بی سلطنت

«بی‌بی سلطنت» منتشر شد

هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر کتاب «بی‌بی سلطنت» به قلم محمدهادی زرگری محصول انتشارات روایت فتح منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب «بی‌بی سلطنت» به قلم محمدهادی زرگری محصول انتشارات روایت فتح هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر شد.

«بی‌بی سلطنت» خاطراتی متنوع و جذاب در مورد چندین شخصیت انقلابی مهم شهر نهاوند مثل آیت‌الله محمدولی حیدری و شهید آیت‌الله علی حیدری و دیگر مبارزان مطرح شهر نهاوند و داستان زحمات زنانی است که در برهه‌ها و شرایط مختلف تاریخ، انقلاب و دفاع مقدس نقشی متناسب با جایگاه خود ایفا کرده‌اند؛ شبانه‌روز برای پشتیبانی از رزمنده‌ها در پشت جبهه با پخت مربا، رب، نان‌های کلوا و دوخت لباس و... فعالیت کردند، است که بر بستر زندگی بی‌بی سلطنت زرگری و نقل خاطرات ایشان بناشده است.

این کتاب در 200 صفحه و 6 فصل به چاپ رسیده است. برای آشنایی بیشتر مخاطب با فضای زندگی راوی کتاب و همچنین زبان شیرین او، تا جایی که متن اجازه داده و خوانش را سخت نمی‌کرده سعی شده از برخی اصطلاحات و جملات محلی استفاده بشود تا حلاوت این زبان به کام خواننده نیز بنشیند و او را تحت تأثیر خود قرار دهد. روانی و شیرینی کلام و سادگی زندگی نوشته‌شده خواننده را ترغیب می‌کند تا در کمترین زمان ممکن مطالعه کتاب را به پایان برساند.

در بخشی از کتاب آمده است:

«سال 74 بود و به مشکل خورده بودیم و باید خانه را میفروختیم، در حال جمع‌کردن وسایل بودیم که زنگ خانه به صدا درآمد، مش گوهر بود ناراحتی را به‌وضوح می‌شد در صورتش دید بدون هیچ مقدمه‌ای شروع کرد به عتاب کردن که چرا می‌خواین این خونه رو بفروشید؟!... نکنید! این خونه، خونه امام زمانه ... نباید بفروشیدش...»

نظر بدهید