معیارهای شهد برای انتخابات
دوشنبه 10 خرداد 1400

معیارهای شهد برای انتخابات

کتاب «اثر انگشت» خاطراتی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در موضوع انتخابات روایت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری قدس آنلاین، این روزها بحث انتخابات در کشورمان داغ است، نامزدهایی که احراز صلاحیت شده‌اند، در حال آماده شدن برای تبلیغات‌اند و مردم نیز به دنبال گزینه اصلح. مهم‌ترین اتفاق در این بین "انتخاب" است و همه وظیفه دارند با تحقیق و جست‌وجو بهترین فرد را برای تصدی این مسئولیت انتخاب کنند. مروری بر وصایای شهدا با موضوع انتخابات، بیانات رهبر انقلاب و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یکی از بهترین منابع برای انتخاب گزینه اصلح است.

کتاب «اثر انگشت» خاطرات و وصایای شهدا در موضوع انتخابات است که همراه با بیانات امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای به رشته تحریر درآمده است. این کتاب به همت انتشارات حماسه یاران چاپ شده و راهنمای خوبی برای کسانی است که دوست دارند در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو بهترین فرد را برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری انتخاب کنند.  

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: 

از آنجـا کـه شـهدا بـرای همیشـه و بـه تأسـی از سـید و سالارشان؛ حضـرت مصباح الهـدی (ع) چراغ‌هـای روشـن در ظلمـت دنیـای مـادی‌اند، راه و رسم شـان در همـه عرصه‌هـا از جملـه عرصـه مشـارکت سیاسـی می‌تواند سرمشـق و الگویی مناسـب باشد.

«اثـر انگشـت» حاصـل تلاش دسـته جمعی خادمـان شـهدا در مـدت زمـان محـدودی اسـت کـه کوشـیده در قالـب خاطـرات و وصایایـی با موضـوع انتخابـات، کلیـد واژه‌هـای حضـور، انتخـاب و شـهید را بـه هـم پیونـد بزنـد. همچنیـن کتـاب بـه فرمایشـات امام راحل (ره) و مقـام معظـم رهبـری (مد ظله) در این موضوع مزین اسـت.

در این کتاب صحبت‌های شهدا درباره انتخابات و یا روایت نزدیکان‌شان از معیارهایی که برای انتخاب فرد اصلح داشتند، بیان شده است. شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جمله کسانی‌اند که اظهارنظرشان در کتاب به چاپ رسیده است. از جمله چهره‌های شاخص که در این کتاب روایتی ازشان مطرح شده است می‌توان به شهید سعید سیاح طاهری، شهید حسن طهرانی مقدم، شهید هادی باغبانی، جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، شهید مهدی زین الدین، شهید یوسف کلاهدوز و ... اشاره کرد.  

در بخش دیگری از این کتاب نیز بخشی از بیانات رهبر انقلاب و امام خمینی در موضوع انتخابات به رشته تحریر درآمده است. در پایان کتاب نیز مجموعه تصاویری از شهدا پای صندوق‌های رأی منتشر شده است.

نظر بدهید