یک داستان اپیزودیک از دل تاریخ برای عبرت ایرانی امروز
یکشنبه 30 خرداد 1400

دختر موشرابی

یک داستان اپیزودیک از دل تاریخ برای عبرت ایرانی امروز

انتشارات کتابستان معرفت رمان «دختر موشرابی» نوشته محمد حسین‌زاده را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، انتشارات کتابستان معرفت «دختر موشرابی» نوشته محمد حسین‌زاده را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

داستان این رمان  در زمان حال روایت می شود، ولی به صورت اپیزودیک به گذشته ارجاع دارد. مخاطب در رجوع به گذشته در این رمان با مقاطع مهم تاریخی همچون قرارداد ترکمانچای و ماجرای کشف حجاب رضاخانی که به نوعی پای بیگانگان در آن در میان است،‌ آشنا می‌شود. 

بنا به گفته محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان، حسین‌زاده در تلاش است تا به مخاطب بر اساس مستندات تاریخی نشان دهد هر جا پای بیگانگان در میان بوده است و در تعامل با دشمنان خارجی ما باخته‌ایم و این تعامل به پیروزی ما منتهی نمی‌شود. به نوعی با اشاره به اتفاقات در گذشته برای امروزمان عبرت بگیریم.

 داستان اول کتاب در خرداد 96 می‌گذرد و داستان دوم، روایتی است دو قرنی از تاریخ معاصر ایران که از ترکمنچای شروع می‌شود و تا اواخر قرن چهاردهم خورشیدی ادامه پیدا می‌کند.

 این رمان که از زبانی طنز نیز بهره جسته‌ است،‌ به دور از تحقیر و لودگی، فضایی عبرت‌آموز را خلق کرده است و در پایان با تلنگری اساسی، مخاطب را به اندیشیدن در باب عشق و جنگ وا می‌دارد.

«دختر موشرابی»، به نویسندگی  محمد حسین‌زاده و در 228 صفحه و  با قیمت 45 هزار تومان توسط نشر کتابستان معرفت به تازگی چاپ و منتشر شده است.

نظر بدهید