فروش کپی‌رایت کتاب‌های «راز نگین سرخ» و «نه خاکی، نه آبی» در ترکیه
یکشنبه 30 خرداد 1400

فروش کپی‌رایت کتاب‌های «راز نگین سرخ» و «نه خاکی، نه آبی» در ترکیه

پیرو فعالیت‌ها و برنامه‌های دفتر استانبول آژانس ادبی و ترجمه در بازار نشر ترکیه و معرفی آثار برتر ایرانی به ناشران ترکیه‌ای، این آژانس موفق شد قراداد کپی‌رایت دو عنوان کتاب ایرانی را بین انتشارات سوره مهر از ایران و انتشارات اونسوز از ترکیه منعقد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، مطابق این قراداد، کتاب «راز نگین سرخ» نوشته حمید حسام و کتاب «نه آبی، نه خاکی» اثر علی مؤذنی برای ترجمه و نشر به زبان ترکی استانبولی در برنامه کاری ناشر ترک قرار گرفت.

انتشارات اونسوز ازجمله ناشران معتبر ترکیه‌ای در موضوع ادبیات داستانی و غیرداستانی است که ترجمه و نشر ده‌ها کتاب ایرانی در موضوع معارف اسلامی و ادبیات دفاع مقدس را در سابقه کاری خود دارد.

کتاب «راز نگین سرخ» نوشته‌ حمید حسام، زندگی‌نامه سردار شهید محمود شهبازی، فرمانده سپاه همدان و جانشین لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) را روایت می‌کند.

در کتاب «راز نگین سرخ»، خاطرات شهید محمود شهبازی از زبان خانواده و همرزمانش بیان شده است. حوادث این داستان گوشه‌ای از فراز و نشیب‌های دفاع مقدس است که از اولین روز جنگ تا هنگام آزادی خرمشهر را به تصویر می‌کشد.


کتاب «نه آبی، نه خاکی»، دفترچه یکی از شهدای جنگ تحمیلی «سعید مرادی» است که اکبر شاهدی مسئول یکی از گروه‌های تفحص شهدا در میدان رزم یافته است. شهید مرادی در دفترچه‌اش نشانی نوشته و وصیت کرده دفترچه را به یکی از این سه نشانی بفرستند. حال این دفترچه را علی مؤذنی به صورت کتاب درآورده و در اختیار علاقمندان قرار داده است. این دفترچه خاطرات 6 سال حضور شهید مرادی در جبهه است که به قلم خود او نگاشته شده است.

نظر بدهید