معارف رضوی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد
سه شنبه 01 تير 1400

محضر رئوف

معارف رضوی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد

انتشارات صهبا در آستانه میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا علیه‌السلام، کتاب «محضر رئوف» را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر،  انتشارات صهبا در آستانه میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا علیه‌السلام، کتاب «محضر رئوف» را روانه بازار نشر کرد.
 
زندگانی ائمه معصومین علیهم‌السلام از موضوعات مورد توجه ویژه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده و هست و مجموعه صهـبا تلاش کرده، نگاه مترقّی و سازنده ایشان به دوران حیات و مبارزات آن حضرات را در کتاب‌های حلقات انسان ۲۵۰ ساله به مخاطبان و تشنگان این معارف تقدیم کند.

اما طبعاً در کنار این محصول جامع و کلی، قابلیت تولید محصولات جزئی و خاص‌تری نسبت به برخی از دوره‌های حیات ائمه اطهار، مانند دوران امیرالمؤمنین علیه‌السلام یا دوران امام رضاعلیه‌السلام را داشتیم. 

وجود سراسر نور ثامن‌الحجج که از ابعاد مختلف دریای معرفت است؛ زندگی سراسر مبارزه و جهاد امام، احادیث روایات‌شده از آن حضرت، و آموزه‌ها و معنویات نهفته در زیارت ایشان، همه و همه معارفی است که می‌تواند فرد و جامعه را به سعادت دنیا و آخرت برساند. و شنیدن این معارف از زبان رهبری که در مشهد قد کشیده؛ کودکی‌ و جوانی‌اش در حرم و حریم امام رئوف گذشته، خورشیدش اول گنبد زرین رضوی بوده و آسمانش طاق بلند ایوان مسجد گوهرشاد، و بهشت؛ روضه مبارکه. خودش را در شکست آینه‌کاری‌ها شناخته و خدا را در ورای گلدسته‌های به دعا بلندشده. خانه اولش حرم بوده و انیس و مونسش، آقای آن حرم. ده بار و بیست بار و صدبار زیارت، هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها مجاورت و تنفس در میان صحن‌ها و رواق‌ها، ذره‌ای برایش عادی نشده، و هنوز هر زیارتشان، گویا اولین زیارت است در شوق وصل، و آخرین زیارت در غنیمت‌دانستن فرصت و ترس فراق. فراقی که سال‌های بعد، با بارهای سنگین حکومت اسلامی ایجاد شد و شعله اشتیاقِ زیارت را فروزان‌تر کرده؛ شیرینی بیشتری دارد و لاجرم بیشتر بر دل می‌نشیند.

با این نگاه و با گردآوری مطالبی که مجال آمدنشان در حلقات انسان ۲۵۰ ساله نبوده، کتابی مختص به معارف رضوی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تدوین شد، تا در آستانه میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا علیه‌السلام تقدیم زائران و شیفتگان امام رئوف شود.

برای تهیه کتاب «محضر رئوف» می‌توانید به نشانی اینترنتی موسسه ایمان جهادی (صهبا) به نشانی Sahba.ir مراجعه کنید.

برچسب‌ها: صهبا محضر رئوف
نظر بدهید