زمان شرکت در «جایزه شهید همدانی» تمدید شد
چهارشنبه 02 تير 1400

زمان شرکت در «جایزه شهید همدانی» تمدید شد

حسن علایی فعال از تمدید ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس،  حسن علایی فعال دبیر اجرایی دومین دوره‌ دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم؛ «جایزه شهید حاج حسین همدانی» از تمدید ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه خبر داد و گفت: با توجه به استقبال ناشرین و مؤلفین فعال در حوزه تألیف و انتشار کتاب درباره مدافعان حرم، جایزه شهید حاج حسین همدانی تصمیم گرفت تا فراخوان جمع‌آوری آثار مرتبط با موضوع مدافعان حرم را یک ماه دیگر تمدید کند. بنابراین فرصت نهایی برای دریافت کتاب‌ها با موضوع مدافعان حرم، پایان تیرماه اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: انتظار داریم ناشرین، مؤلفین و سایر مراکزی که به‌نوعی درباره موضوع مدافعان حرم تولید کتاب داشتند از این فرصت استفاده کنند و تولیدات خودشان را جهت ارزیابی و داوری به دبیرخانه جایزه شهید حاج قاسم همدانی ارسال کنند.

علایی فعال با اشاره به شروع داوری‌ها از پایان خردادماه بیان کرد: شورای علمی جایزه شهید حاج قاسم همدانی از پایان خردادماه که موعد اول دریافت کتاب‌ها بود کار خودش را شروع خواهد کرد و با تشکیل گروه‌های شش‌گانه داوری نسبت به بررسی آثار و داوری آن‌ها اقدام خواهد کرد.

ضرورت بهره‌بردن از نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس به‌منظور بهتر برگزار شدن جوایز دیگر

وی به برگزاری نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس با توجه به تجربه گران‌سنگی که همکاران ما در این حوزه دارند قرار است برگزار شود. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به جوایزی مانند «جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی»، «جایزه شهید حاج حسین همدانی» که در راستای کتاب‌های دفاع مقدس برگزار می‌شوند، توجه ویژه‌ای داشته باشیم و بتوانیم به حوزه نشر کشور رونق بیشتری دهیم.

دبیر اجرایی دومین دوره‌ی دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم تأکید کرد: به اعتقاد بنده جوایزی مثل جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی که به‌طور ویژه آثار پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت را موردبررسی و ارزیابی قرار می‌دهد و همچنین جایزه حاج حسین همدانی که به‌طور ویژه آثار مرتبط با مدافعان حرم را مورد ارزیابی و داوری قرار می‌دهد، باید از فرصت برگزاری نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس نهایت استفاده و بهره‌برداری را به عمل آورد.

وی به وجه تمایز جایزه کتاب سال دفاع مقدس با جایزه حاج حسین همدانی و جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: در رویداد فرهنگی کتاب سال دفاع مقدس، همه کتاب‌ها در سبک‌ها و گونه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اما در جوایزی که مورداشاره قرار گرفت به‌طور خاص و ویژه و با دقت نظر کامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

علایی فعال اظهار کرد: همه این رویدادهای فرهنگی به نفع عرصه کتاب کشور است و ان‌شاءالله ناشرین و مؤلفین بیش‌ازپیش بتوانند در عرصه موضوعات دفاع مقدس، مدافعان حرم و مقاومت آثار ارزنده‌ای تولید کنند و پاسخگوی نیاز مخاطبین به‌ویژه نسل جوان باشند.

نظر بدهید