عصر تاریک پهلوی
چهارشنبه 06 مرداد 1400

عصر تاریک پهلوی

رمان چینی ‌‌بندزن اثر جدید انتشارات فرهنگی هنری قدر‌ولایت است که به اوضاع سیاسی اجتماعی عصر تاریک پهلوی اوّل می‌‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، رمان چینی ‌بندزن اثر جدید انتشارات فرهنگی هنری قدرولایت است که به اوضاع سیاسی اجتماعی عصر تاریک پهلوی اوّل می‌پردازد. کتاب، پیرامون زندگیِ دختری جوان به نام خورشید است که در روستایی خوش آب و هوا با زمینی حاصل‌خیز و مزارعی سرسبز در اطراف شهر اصفهان زندگی می‌کند. پسری نجیب از اهالی روستا دل در گروی او دارد و خورشید نیز شیفته و شیدای اوست و قرار است پیوند ازدواج، این دو دلداده را به‌وصال برساند که همه چیز تحت‌الشّعاع میل بی‌حدوحصر شاه برای زمینخواری و تصرّف اراضی روستاییان قرار می‌گیرد و خانواد‌ۀ ساده و بی‌آلایش خورشید، کوچی اجباری را به سوی شهر مشهد جایی که سال‌‌هاست دختر بزرگ خانواده به همراه همسرش در آن‌جا اقامت دارند، آغاز می‌‌کنند. نویسنده در این رمان تاریخی با بیانی روان و پرکشش در چهار فصل به روایت داستانی عاشقانه بر بستر رخدادها و وقایع حاکم بر جامعه می‌پردازد و خواننده را ماهرانه تا انتها دنبال خود می‌کشد. حوادث ریز و درشت عصر رضاشاه، در این رمان به‌خوبی روایت میشوند و شخصیت‌های داستان در بطن حوادث حضوری پررنگ دارند. با خواندن این رمان با روایت پررنج تصرّف اراضیِ مردمان خطۀ شمال ایران بهدست رضاشاه، آلام و رنج‌های ایلات و عشایر درپی تخته‌قاپوکردن و کوچ اجباری آنان، جنایت مسجد گوهرشاد و سختی‌ها و مصایب مردان و زنان ایران زمین به‌دنبال متحدالشکل کردن لباس مردان و کشف حجاب اجباری زنان همراه می‌شویم. بیان دقیق وقایع تاریخی و استفاده از منابع مؤثق از ویژگی‌های ارزشمند این رمان تاریخی به‌شمار می‌آید.

این رمان را خانم زینب کریمی نوشته و طراحی جلد و گرافیک آن را آقای سعیدی‌فرد به عهده داشته‌اند.

قطع کتاب رقعی، 298 صفحه با قیمت 45 هزار تومان عرضه شده است. علاقمندان برای سفارش کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 66411151-09352300564 تماس حاصل نمایند.

نظر بدهید