اعلام نامزدهای نهایی بخش داستان بلند و رمان بزرگسال دومین دوره جایزه شهید اندرزگو
یکشنبه 24 مرداد 1400

دبیرخانه جایزه شهید اندرزگو خبر داد:

اعلام نامزدهای نهایی بخش داستان بلند و رمان بزرگسال دومین دوره جایزه شهید اندرزگو

پنج نامزد نهایی بخش «داستان بلند و رمان بزرگسال» دومین دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو از بین 93 کتاب ارزیابی‌‌شده توسط داوران معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر،  پنج نامزد نهایی بخش «داستان بلند و رمان بزرگسال» دومین دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو از بین 93 کتاب ارزیابی‌‌شده توسط داوران معرفی شدند.

بر این اساسٰ داوران این بخش پنج کتاب «بی‌نام پدر» نوشته سیدمیثم موسویان از انتشارات کتاب جمکران، «تشریف» نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک از انتشارات شهرستان ادب، «جامانده از پسر» نوشته مرضیه نفری از انتشارات سوره مهر، «چهل و یکم» نوشته حمید بابایی از انتشارات صاد و «ماتی‌خان» نوشته عبدالرحمن اونق از انتشارات سوره مهر را منتخبان هیئت داوری دومین دوره جایزه شهید اندرزگو در بخش «داستان بلند و رمان بزرگسال» معرفی کردند که در روز اختتامیه از این آثار تقدیر خواهد شد.

این آثار در حال حاضر در معرض رأی جمعی از نخبگان حوزه داستان و رسانه قرار گرفته است که با تجمیع آرای هیئت نخبگان این بخش، از نفر اول به طور ویژه تقدیر خواهد شد.

 

دومین دوره جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی، در سه بخش داستان و رمان بزرگسال، داستان کودک و رمان نوجوان و نیز روایت تاریخ و تاریخ شفاهی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است در این دوره آثار کلیه آثار چاپ اول سال‌های ۹۸ و ۹۹ که دارای درون‌مایه مدنظر جایزه بوده‌اند، در این دوره از جایزه شرکت داده شده و به رقابت پرداخته‌اند.

 

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود و برگزیدگان آن طی مراسمی در دوم شهریور ماه معرفی خواهند شد.

نظر بدهید