کتابی که رهبر انقلاب خودشان را مدیون آن و نویسنده‌اش می‌دانند
یکشنبه 21 شهريور 1400

کتابی که رهبر انقلاب خودشان را مدیون آن و نویسنده‌اش می‌دانند

کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مجموعه‌ای هشت‌جلدی از داستان‌های آموزنده و زیبای ادبیات قدیم ایران و زبان فارسی است که به قلم مهدی آذریزدی و توسط دفتر کودک و نوجوان شکوفه، وابسته به انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مجموعه‌ای هشت‌جلدی از داستان‌های آموزنده و زیبای ادبیات قدیم ایران و زبان فارسی است که به قلم مهدی آذریزدی و توسط دفتر کودک و نوجوان شکوفه، وابسته به انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

این کتاب مفید و پرمحتوا دارای متنی روان از داستان‌های «کلیله ‌و ‌دمنه» است که سرشار از نکات اخلاقی، حل مسئله‌ها، انگیختن اندیشه و هر معمایی است که حل آن به کودک کمک می‌کند تا فکرش را وسیع‌تر کند. نویسنده در این کتاب، داستان‌های کهن ادبی را که برای کودکان قدری دشوار است، به زبان کودکانه و با نثری روان و زبانی ساده و شیرین بازنویسی کرده ‌است. این اثر به زبان اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده ‌است.

نویسندۀ این اثر، یعنی مهدی آذریزدی، لقب «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را دارد؛ چرا که او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاده است. به قدری این کتاب خوب و اثربخش است که رهبر معظم انقلاب هم آن را تأیید کرده‌اند. ایشان درباره‌ این کتاب و نویسنده فرهیخته‌اش می‌گویند: «من خودم را از جهت تربیت فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم.»

امروزه، دغدغه اصلی خانواده‌ها برای قصه‌گویی فرزندانشان، داشتن یک کتاب داستان خوب با داستان‌های متنوع و جذاب است. چه خوب است که کودکان و نوجوانان نسل جدیدی که سخت درگیر رسانه و فضای مجازی شده‌اند،‌ از سنین کم در کتاب‌های خوب، با ادبیات و مذهب آشنا شوند و به کتابخوانی انس بگیرند. والدین به عنوان عنصر اثرگذار و جریانساز برای فرزندانشان، باید فرهنگ مطالعه را در خانه و خانواده گسترش دهند؛ چرا که آن‌ها بهترین الگوی رفتاری برای آنان هستند. بدون شک، این کتاب جزو بهترین کتب کودک و نوجوان است که ناب‌ترین قصه‌های ملی و دینی ما را گردآوری کرده است.


هشتمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «پویا» نیز با محوریت مجموعه کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» از دوازدهم مردادماه آغاز شده و تا دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. این مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه کودک و نوجوانان بوده و در شبکۀ کودک (پویا و نهال) نیز در حال معرفی و ترویج است. در پایان این پویش جوایزی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال با قرعه‌کشی به شرکت‌‌کنند‌گان اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب و سؤالات مسابقه می‌توانند عدد ۸ را به ۵۰۰۰۴۰۱۴۶ ارسال کرده یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند. سایت انتشارات امیرکبیر نیز برای خرید کتاب در دسترس است.

نظر بدهید