معرفی ویژه چاپ دوم کتاب «ادامه راه شهیدان» به مناسبت هفته دفاع مقدس
یکشنبه 04 مهر 1400

معرفی ویژه چاپ دوم کتاب «ادامه راه شهیدان» به مناسبت هفته دفاع مقدس

در این کتاب با استفاده از رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای (مدظله)، ویژگی‌های شهدا، امتیازات خانواده شهیدان و شاخص‌های ادامه راه شهیدان، تبیین و تشریح شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، در این کتاب با استفاده از رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای (مدظله)، ویژگی‌های شهدا، امتیازات خانواده شهیدان و شاخص‌های ادامه راه شهیدان، تبیین و تشریح شده است.

بیش از 20 ویژگی شهدا در فصل اول کتاب، جایگاه خانواده شهدا و چرایی تجلیل از آنان در فصل دوم کتاب، در فصل سوم ضرورت الگو قراردادن و ادامه راه شهیدان و در فصل چهارم عمل به وصیت نامه‌های شهیدان و تدبّر در آنها بررسی شده است. در فصل پنجم کتاب فضایل و خصوصیات برخی از شهدای خاص انقلاب و دفاع مقدس مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، شهیدان رجایی و باهنر، شهید مصطفی چمران، شهید صیاد شیرازی،شهیدان جهان‌آرا، افلاکی، زین الدین، کلاهدوز، اقارب پرست، ستاری، بابائی، اردستانی و احمد کاظمی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است. در پایان کتاب خصوصیات برجسته‌ای که رهبری از این شهدای خاص مورد توجه قرار داده‌اند در 61 محور ارائه گردیده است. گزیده رهنمودهای معظّم له پایان بخش این کتاب است.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم:

« آسمان پرافتخار ایران همواره لبریز از ستاره‌های منور و درخشان شجاعت و پایمردی و مزین به اختر گلگون کفن کرامت و شرافت و نیکنامی و سبکبالان عاشقی بوده است که آسوده و سبکبار به آستان دوست پر کشیدند و عزت وعظمت را برای ایران و ایرانیان به یادگار نهادند و اکنون نیز نظاره‌گر می‌باشند که ما پس از آنها با میراث عظیم و گرانقدرشان چه می‌کنیم و چه خواهیم کرد.

ادامه راه شهیدان، رسالت حساس و خطیر و سرنوشت سازی است که امروز بر عهده تمامی ما و تمامی کسانی است که دل در گرو پایندگی و سرافرازی این آب و خاک دارند. همگی ما به شکرانه امنیت و رفاه و استقلالی که اکنون از آن برخورداریم، وظیفه شرعی و ملی و وجدانی داریم تا ادامه دهنده راه شهیدان باشیم»

این کتاب در 152 صفحه رقعی و با قیمت 15 هزار تومان، توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر و معرفی گردیده است.

نظر بدهید