«راننده رئیس‌جمهور» وارد بازار نشر شد
شنبه 10 مهر 1400

رانندۀ رئیس‌جهمور

«راننده رئیس‌جمهور» وارد بازار نشر شد

«راننده رئیس‌جمهور»، تازه‌ترین کتاب سلمان کدیور توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، «راننده رئیس‌جمهور»، تازه‌ترین کتاب سلمان کدیور توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.

از سلمان کدیور نویسنده جوان و نام‌آشنا، پیش از این، کتاب «پس از بیست سال» به چاپ رسیده بود که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان ادبیات داستانی مواجه شده است و همچنین جایزه «قلم زرّین» را از آن خود کرد و جایزه «جلال» شایسته تقدیر شناخته شد، این اثر به تازگی تمجید و تقدیر مقام معظّم رهبری را نیز برانگیخت و ایشان از «پس از بیست سال» به عنوان یک رمانِ خوب یاد کردند .

کدیور مجموعه جدید خود را در فضایی نسبتاً متفاوت با اثر قبلی و در قالب داستان کوتاه نوشته است. درون‌مایه دوازده داستان این کتاب، تاریخی، سیاسی و نقد اجتماعی است. «راننده رئیس‌جمهور» و «رجعت عبیدالله» و «سپاه وحشت» سه عنوان از داستان‌های این مجموعه است که به ترتیب برگزیده جشنواره «الف» دزفول، جشنواره «رسول آفتاب» و جشنواره «شکوه شکیبایی» شده‌اند.

کتاب با داستان «فرشتگان قلعه گلاب» که به عشایر جنوب تقدیم شده است، چنین آغاز می‌شود:
«می‌بینی سهراب؟ می‌بینی مادر؟ شب سر رسیده، ماه تو آسمون پنهون شده و چشم هیچ کدوم از ما خواب نرفته. می‌بینی سیاه‌چادرها رو؟ همه بیدارن و عزادار. دور آتیش اجاق‌هاشون چمباتمه زده‌ن. مغموم و ساکت. بدون اینکه مردی مثل کبک مست شاهنومه بخونه و مرد دیگه‌ای نی بزنه. بدون زنی که بالا سر گهواره، صدای لالایی‌شو بسپره به باد تا توی گوش دشت زمزمه کنه...»

نظر بدهید