ترجمه کتاب‌های «علم در سوپ» برای نوجوانان چاپ شد
شنبه 10 مهر 1400

ترجمه کتاب‌های «علم در سوپ» برای نوجوانان چاپ شد

مجموعه چهارجلدی «علم در سوپ» با ترجمه عطیه الحسینی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجموعه چهارجلدی «علم در سوپ» اثر نویسندگان مختلف، به‌تازگی با ترجمه عطیه الحسینی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب‌ها در قالب عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شده‌اند.

تصویرگری این‌کتاب‌ها که قرارداد کپی‌رایت‌شان با ناشر اصلی اثر (Ediciones Iamique) در آرژانتین امضا شده، توسط پابلو پیسیک انجام شده است. «بوم‌شناسی حتی در سوپ» یکی از عناوین این‌مجموعه است که نوشته ماریئلا کوگان و ایلِئانا لوتِرزتِن است. این‌نویسندگان می‌گویند بوم‌شناسی بخش مهمی از زندگی و موضوعات جالب است. به این‌ترتیب بچه‌هایی که این‌کتاب را به دست می‌گیرند با سه‌شخصیت ماریئلا، سوفیا و ویولتا همراه می‌شوند تا یک‌روزِ پر از بوم‌شناسی را بگذرانند. ماریئلا دکترای زیست‌شناسی دارد و سوفیا و ویولتا هم خواهرزاده‌هایش هستند.

کتاب بعدی، «شیمی حتی در سوپ» است که به قلم سیلوانا فوسیتو و ایلِئانا لوترزتن نوشته شده است. در این‌کتاب، سیلوانا که فارغ‌التحصیل رشته شیمی است، برای بچه‌ها حرف می‌زند و همراه خواهرش مارینا که مثل خیلی‌های دیگر شیمی را نمی‌شناسد، اتفاقات کتاب را جلو می‌برد. او معتقد است شیمی با نکته‌های شگفت‌انگیزی که دارد، در بسیاری از بخش‌های زندگی وجود دارد. بنابراین بچه‌ها را با خود و مارینا همراه می‌کند تا یک‌روز پر از شیمی داشته باشند.

«ریاضی حتی در سوپ» کتابی است که توسط یک ریاضیدان به اسم خوآن سَبیا نوشته شده و بناست در آن، بچه‌ها با خوآن و مارکوس همراه شوند تا یک‌بعدازظهر پر از ریاضی را با هم سپری کنند. مارکوس خواهرزاده خوآن است و بنا شده مادرش، یک‌بعدازظهر او را با دایی‌اش تنها بگذارد تا خوآن از او مراقبت کند. همین‌بعدازظهر بهانه خوبی برای آشنایی مارکوس و بچه‌های مخاطب این‌کتاب با علم ریاضی است.

چهارمین کتاب «علم در سوپ» هم «فیزیک حتی در سوپ» است که به قلم فیزیکدانی به‌اسم اِرنان گرکو نوشته شده است. ارنان معتقد است فیزیک با نظم شگفت‌انگیزش در زندگی ما نقش مهمی دارد. او در این‌کتاب ماجرایی را تعریف می‌کند که چندماه پیش رخ داده و مربوط به او و بچه‌هایش است؛ وقتی که هنوز به مدرسه نمی‌رفتند. به این‌ترتیب یک‌روز پر از فیزیک‌ در این‌کتاب، با ارنان و بچه‌هایش رقم می‌خورد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

همین که تاب خالی شد، ناچو الاکلنگ را رها کرد تا سوار آن شود. وقتی شروع کرد به تاب خوردن، از او پرسیدم:

چرا روی تاب، تاب می‌خورید؟

تاب خوردن نوعی افتادن است. افتادن از این‌سو و آن‌سو در حالی که با میله به زنجیرهایی که صندلی‌تان را گرفته‌اند، چسبیده‌اید. برای اینکه بیفتید اول باید بلند شوید و این دقیقا موقعی است که عقب‌عقب می‌روید و خودتان را رها می‌کنید. اما می‌دانید که این کافی نیست؛ اگر هیچ کاری نکنید فقط چند ثانیه طول می‌کشد که بر اثر اصطکاک متوقف می‌شوید.

کتاب‌های این‌مجموعه با ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده‌اند.

نظر بدهید