کتاب «سواد مطالبه» محسن مهدیان منتشر شد
دوشنبه 17 آبان 1400

سواد مطالبه

کتاب «سواد مطالبه» محسن مهدیان منتشر شد

انتشارات معارف، ناشر کتب دفتر نهاد رهبری کتاب «سواد مطالبه؛ دستگاه محاسباتی در عدالتخواهی امیدآفرین» نوشته محسن مهدیان را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، انتشارات معارف، ناشر کتب دفتر نهاد رهبری کتاب «سواد مطالبه؛ دستگاه محاسباتی در عدالتخواهی امیدآفرین» نوشته محسن مهدیان را منتشر کرد.

این کتاب در پاسخ به این سؤال اصلی شکل گرفته است: چرا با رشد کنشگری‌های اجتماعی و نظارت‌های مدنی و عدالت‌خواهی در سطح حاکمیتی، امید به اصلاح کمتر، احساس بی‌عدالتی و تبعیض بیشتر، و تلقی فساد سیستمی مضاعف شده است؟

با این سئوال ابتدا اندیشه پشتیبان عدالت‌خواهی منطبق با نظام اندیشه امامین انقلاب بررسی شده است و در ادامه مهارت «نقدخیرخواهانه» و «مطالبه‌گری سازنده» و «افشاگری اخلاقی» و در نهایت «سواد رسانه‌ای عدالتخواهی» در مواجهه با اخبار منفی پیشنهاد شده است.

«عدالتخواهی از نظر تا عمل» در این کتاب، با تاکید بر دستگاه محاسباتی مبتنی بر «معنویت» و «عقلانیت»، راهبردی است برای عدالتخواهی امیدآفرین. 

این کتاب توسط محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری و معاون خبر سابق خبرگزاری فارس تالیف شده است. او پیش از این کتاب «خبر خوب» را منتشر کرده بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب از اینجا اقدام کنند یا با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴ داخلی ۴۰ تماس حاصل کنید. این کتاب در تمامی فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور نیز موجود است.

 

نظر بدهید