دومین دورۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو برگزار می‌شود
یکشنبه 07 آذر 1400

دومین دورۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو برگزار می‌شود

دومین دورۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و ادب، روز سه‌شنبه نهم آذرماه ساعت 17:30 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، دومین دورۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و ادب، روز سه‌شنبه نهم آذرماه ساعت 17:30 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار می‌شود.

دومین دوره جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی، در سه بخش داستان و رمان بزرگسال، داستان کودک و رمان نوجوان و نیز روایت تاریخ و تاریخ شفاهی برگزار می‌شود. در این دوره تمامی آثار چاپ اول سال‌های 98 و 99 که دارای درون‌مایه مدنظر جایزه بوده‌اند، در این دوره از جایزه شرکت داده شده و به رقابت پرداخته‌اند.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از پنج اثر منتخب در حوزۀ داستان رمان بزرگسال، داستان و رمان کودک و نوجوان و روایت تاریخ، به سه اثر «جایزۀ ویرایش کتاب» اهدا خواهد شد و از هشت نوقلمی که در حوزۀ روایت تاریخ، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند نیز تقدیر خواهد شد. همچنین تقدیر ویژه‌ای از منصور انوری؛ نویسندۀ رمان «جادۀ جنگ»، به دلیل تلاش‌هایش برای نگارش این رمان دوازده جلدی در حوزۀ تاریخ معاصر به عمل خواهد آمد.

جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرکز تاریخ معاصر ایران و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود.

نظر بدهید