«ایلیا؛ تولد یک قهرمان» به پویش پویا رسید
چهارشنبه 15 دي 1400

«ایلیا؛ تولد یک قهرمان» به پویش پویا رسید

یازدهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «پویا» با محوریت مجموعه کمیک استریپ «ایلیا؛ تولد یک قهرمان»، اثری از امین توکلی، ویژه نوجوانان آغاز به کار کرد.

یازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و انتشارات کمیکا و با محوریت مجموعه کتاب «ایلیا؛ تولد یک قهرمان» از پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ شروع به‌کار می‌کند.

 

همه شما خاطراتی این‌چنین برای خودتان یا اطرافیانتان به یاد دارید. هنگامی‌که شخصیت قهرمانی را در فیلمی می‌دیدیم، سعی می‌کردیم تا آنجایی که می‌توانیم، شبیه او باشیم. فرزندان ما نیز همین حس را به قهرمان‌های زمان خود دارند؛ قهرمان‌هایی همچون مرد عنکبوتی، بن تن و...

اسطوره‌ها و قهرمان‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای مخاطبان را دگرگون می‌کنند. در این ‌بین کودکان و نوجوانان به دلیل آمادگی و لطافت روحی، بیشترین تأثیر را دریافت می‌نمایند. آن‌ها اسطوره و قهرمان را الگوی خود قرار می‌دهند، با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنند، مثل آن‌ها فکر می‌کنند، از ادبیات، حرکات، لباس و رفتار آن‌ها تقلید می‌کنند و حتی خود را در قامت آن شخصیت تصور می‌کنند؛ تا جایی که همان اهداف قهرمان را برای زندگی خود برمی‌گزینند.

در مقابل حجم زیادی از ابرقهرمانان خیالی غربی، کمتر شخصیت ایرانی را داریم که برای فرزندانمان تصویرپردازی شده باشد. نتیجه تلخ این اتفاق، آشنا نبودن فرزندانمان با فرهنگ اصیل ایرانی بوده است.

کمیک ایلیا، داستان نوجوانی به نام امیرعلی است که با همراهی گروهی از دوستانش با ویژگی‌های مختلف، پا در مسیری می‌گذارد که حوادث مختلفی در انتظار آن‌هاست. هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوت و استعدادهای متمایزی هستند که نتیجه آن، ماجراهای متفاوتی در طول داستان است. در طی داستان با توجه به استعدادها و تلاش‌هایشان، از منبع ماوراءالطبیعه قدرت‌هایی دریافت می‌کنند تا در مقابل نیروهای تاریکی که برای نابودی بشر با هم متحد شده‌اند، بایستند. نیروهای پلیدی که تحت سرپرستی «قائن» و در تشکیلات عظیمی که از ابتدای تاریخ وجود داشته، در سراسر کره زمین ظلم و تاریکی را گسترش می‌دهند. راهنمای آنان در این نبرد، پیری است که از هزاران سال قبل وظیفه هدایت نیروهای مبارز را بر عهده دارد. اکنون این ایلیاست که با فداکاری خود برای مبارزه در مقابل ظلم برگزیده ‌شده است.

 

جوایز این دوره از پویش پویا، ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

 

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب و سؤالات مسابقه می‌توانند عدد ۱۱ را به ۱۰۰۰۹۰۰۰۷ ارسال کرده، یا با مراجعه به سایت comica.ir و مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آن را تهیه کنند.

نظر بدهید