شهدای امنیت، مظلوم‌ترین شهدا
جمعه 23 ارديبهشت 1401

شهدای امنیت، مظلوم‌ترین شهدا

در سومین روز از نمایشگاه کتاب، مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی کتاب «سیروان» را با حضور نویسنده این کتاب، محمد وفایی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در غرفه‌اش برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ در سومین روز از نمایشگاه کتاب، مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی کتاب «سیروان» را با حضور نویسنده این کتاب، محمد وفایی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در غرفه‌اش برگزار کرد.

ناشر این کتاب انجمن سپاس، مربوط به پیشکسوتان و شهدای اطلاعات و امنیت است.

در ابتدای مراسم، معصومه جواهری، نویسنده و از مسئولان انجمن سپاس گفت: شهدای اطلاعات و امنیت از مظلوم‌ترین شهدای این سرزمین هستند. بعضی آنها تا سالیان سال عنوان شهید روی سنگ قبرشان حک نمی‌شود. پیشکسوتان امنیت مظلومانه زندگی می‌کنند.

وی گفت: ما تا به امروز حدود ۴۰ عنوان کتاب درباره شهدای اطلاعات امنیت به نگارش درآورده‌ایم.

او گفت: این نوع این کتاب‌ها حاوی نکات ارزشمند و پندآموزی است که می‌توانند این شهدا را به مردم بشناساند.

در ادامه، میثم نیلی، رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: امنیت به‌دست‌آمده از رنجی است که این شهدای گمنام تحمل کردند؛ چه آنها که شهید شدند، چه آنها که شهیدانه زندگی می‌کنند.

وی گفت: حضرت آقا بارها به فعالان جنگ فرمودند که روایت‌ها و معارف انقلاب و جنگ توسط کسانی روایت شود که این روایت ها را آفریده‌اند. آقای وفایی از معدود افرادی هستند که هم روایت کرده‌اند، هم خودشان کتاب نوشته‌اند. کتاب آقای آقای وفایی ادبیات راهبردی است.

او گفت: یکی دیگر از نوشته‌های آقای وفایی کتابی بود که درباره اوایل انقلاب در تبریز است. این کتاب متصل به واقعیت بود و درگیری جامعه با جریان‌های آن روز را به خوبی نشان می‌دهد؛ جریان‌هایی که به ظاهر مقدس بودند؛ اما کسانی به نام مرجعیت در برابر جامعه قد علم می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که جریان حق چگونه است و چگونه باید مبارزات انقلابی شکل بگیرد.

 

 

محمد وفایی، از نویسندگان کتاب و مؤسس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ادامه گفت: این یک هدایت الهی بود. هدایت الهی در زمان‌هایی که رسول باشد، شامل تمام تمام مکان‌ها و زمان‌ها و افراد می‌شود. قلم را در دست داریم؛ اما فرد دیگری آن را می‌نویسد. طبق گفته حضرت علی، برای خلاصی از وابستگی‌ها باید اخلاص داشته باشیم.

او گفت: در این نظام باید مخلص باشیم. این نظامی است که تمام اولیا آرزوی آن را داشتند. بودن در این نظام هم افتخار و هم مسئولیت دارد. کوچک‌ترین گردی در آن بنشیند، باید پاسخگوی پیامبر و ائمه اطهار باشیم.

سید رضا صادق‌حسینی، نویسنده، گفت: دو قطب جهانی امپریالیست غرب و سوسیالیست شرق علاقه‌ای به پیروزی و رشد ملت ایران نداشتند و دست‌اندازهای زیادی را برای ملت ایران ایجاد می‌کردند. نگاه به این آثارشان می‌دهد که این شهدا امنیت بسیار بزرگی بر گردن ملت ایران دارند. اگر تلاش و فداکاری آنها در طول ۴۳ سال نبود، نمایشگاه با این عظمت و امنیت برگزار نمی‌شد.

وی گفت: این کتاب جانفشانی این گمنامان را نشان می‌دهد.

او گفت: در استان‌های غربی به ویژه کردستان باید این کتاب توزیع بین مدارس، دبیران و مسئولین پرورشی توضیح شود.

او گفت: اگر تمام پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان تجربیات رزمی و فرهنگی خود را منتقل می‌کردند و به نگارش درمی‌آورد، ما می‌توانستیم با استفاده از این تجربیات زودتر به پیشرفت دست پیدا کنیم.

نظر بدهید