«اینجا خط مقدم است» به نمایشگاه رسید
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401

«اینجا خط مقدم است» به نمایشگاه رسید

آیین رونمایی کتاب «اینجا خط مقدم است» با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انتشارات روایت فتح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع انقلاب اسلامی؛ آیین رونمایی کتاب «اینجا خط مقدم است» با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انتشارات روایت فتح برگزار شد.

در ابتدای این نشست که چهارشنبه 28 اردیبهشت برگزار شد، یحیی نیازی، نویسنده اثر، بیان کرد: آقای زرگر وقتی از هند برگشت و با بچه‌های جهادی در جریان سیل اهواز آشنا شد،‌ فهمید مشکلی اصلی استان خوزستان بی‌کاری است. آقای زرگر راننده شد و در کنار رانندگی، تحقیقات میدانی را شروع کرد. او طرحی را نوشت تا افراد را آموزش بدهند. یکی از طرح‌ها جبران نبود عکاس بانو برای عکاسی از خانم‌ها در مراسم‌های مختلف بوده است. او می‌کوشید تا این خلأ را جبران کند.

وی افزود: روش ایشان آموزش یک حرفه و بعد، مشغول به کار شدن در همان رشته بود. حتی این طرح آموزشی در ارتش هم مطرح می‌شود. این موضوع در شهرستان‌های اطراف هم انتشار پیدا کرد.

نویسنده کتاب «اینجا خط مقدم است» گفت: علت اصلی عنوان کتاب، جمله استاندار در خصوص راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی بود که می‌گوید: «اینجا خط مقدم است.» آقای زرگر مصداق آیه «فأستقم کما أمرت» است. او نشان داد که بسیاری از کارها را خودمان می‌توانیم انجام بدهیم. آقای زرگر در خط مقدم تولید بودند. برای ایستادن در خط مقدم باید شجاعت و مقاومت را در اولویت رفتاری خود قرار داد.

وی اضافه کرد: کار آقای زرگر در دفاع مقدس یک کار ویژه است و مدلی جدید از مدیریت را ارائه داده است. منتها ما هم‌اکنون اسیر علوم غربی هستیم. به عنوان یک سبک ویژه، باید مدیریت‌های ویژه اسلامی چارچوب بندی و علمی بشود. در بقیه موضوعات هم ما این مسئله مدیریت را می‌بینیم.

یحیی نیازی با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های مهم، شرایط ما است، افزود: ما اگر به جوانان خودمان میدان بدهیم، می‌توانند جریان‌های مدیریتی خاصی ایجاد کنند. متاسفانه امروز طرح‌های زیبای مدیریتی و ابتکارات جوانان ما در کوچه‌پس‌کوچه‌های ادارات گیر می‌کنند و در باتلاق بوروکراسی می‌افتند. ما باید شرایط را فراهم کنیم. این شرایط اداری است که فاصله بین نسل‌های ما ایجاد کرده، نه خود اشخاص و جامعه ما. ما همان گونه که برای تولید این جریان‌ها در جامعه توسط کتاب تلاش می‌کنیم، باید در توزیع و تبلیغ هم تلاش بکنیم. این کتاب بر مبنای بیانات رهبری تدوین شد.

این نویسنده ابراز کرد: من گاهی هنگام نوشتن این کتاب اشک می‌ریختم؛ چون این کشور ظرفیت بالایی دارد؛ اما دستمان را جلوی غریبه دراز کرده‌ایم. آقای زرگر نزدیک به هشت‌هزار نفر را آموزش داد. او بود که با نبوغش کار را انجام داد و به کسانی که آموزش می‌دیدند، حقوق می‌داد تا آموزش برای افراد اهمیت داشته باشد.

وی افزود: آمریکایی‌ها تمام اسناد و دستورالعمل‌های راه‌اندازی کارخانه راه‌اندازی لاستیک را یا نابود کرده یا برده بوده‌اند. آقای زرگر در حرکت اول هر موضوعی، تحقیق و بررسی می‌کرد. او به کارگران هویت داد. همواره می‌گفت که جوان‌های ما باید بدانند که آمریکایی‌ها چه بر سر ما آوردند. او بین کارگران نشاط برقرار می‌کرد. حتی گاهی خانواده خودش را به کارخانه می‌آورد.

نیازی بیان کرد: ترجمه عملی آیه «فاستقم کما امرت» را در رفتارهای آقای زرگر می‌توان دید. آقای زرگر احساس مالکیت نمی‌کند. متاسفانه امروز خیلی از مدیران احساس مالکیت می‌کنند بر اموالی که متعلق به بیت‌المال است نظام جمهوری اسلامی باید این سرمایه‌های گذشته را در قالب‌های جدید آموزشی به نسل‌های جوان‌تر انتقال دهد.

نظر بدهید