«چیستی و چرایی جهاد تبیین و نقش فعالان حوزه فرهنگ» بررسی شد
جمعه 30 ارديبهشت 1401

«چیستی و چرایی جهاد تبیین و نقش فعالان حوزه فرهنگ» بررسی شد

نشست «چیستی و چرایی جهاد تبیین و نقش فعالان حوزه فرهنگ» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ نشست «چیستی و چرایی جهاد تبیین و نقش فعالان حوزه فرهنگ» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی در این نشست که جمعه 30 اردیبهشت 1401 در غرفه مجمع ناشران برگزار شد، بیان کرد: اولین سوال این است که جهاد تبیین چیست؟ جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن. امروز دشمن دارد تمام واقعیت‌ها را تحریف می‌کند. هر اتفاق خوبی در دیگر کشورها بیفتد، تحسین می‌شود؛ اما همان اتفاق در ایران بیفتد، مسخره می‌کنند و نادیده می‌گیرند. وقتی برج‌های بلند امارات را می‌بینند، می‌گویند پیشرفت یعنی این؛ ولی وقتی برج‌های بلند ایران را می‌بینند، می‌گویند اینها را با اختلاس ساخته‌اند. پس اولویت جهاد تبیین به این دلیل است که عملکرد بعضی از مسئولان و عملیات رسانه‌ای دشمن، باعث شده است جمهوری اسلامی در تمام ابعادش متهم باشد.

وی افزود: امروز دشمن می‌خواهد ما را ناامید کند. اگر جامعه‌ای ناامید باشد، در آن جامعه حرکت صورت نخواهد گرفت. رهبر در سخنانشان درباره جهاد تبیین، دو موضوع را مطرح کرده‌اند. از جمله اینکه جهاد تبیین مقابله با تحریف است؛ مقابله با تحریف اصول و مبانی و سایر امور مانند مقابله با تطهیر پهلوی.

راجی بیان کرد: جهاد تبیین نیاز به مطالعه دارد و مشکل ما ضعف مطالعاتی است. با دو پست در روز در فضای مجازی نمی‌شود کاری کرد. جهاد تبیین دو چیز لازم دارد: شجاعت و شهامت، سواد. با خواندن روزی نیم ساعت خاطرات شهدا، جهاد تبیین صورت نمی‌گیرد. این مسئله هفت هشت ساعت در روز مطالعه نیاز دارد.

راجی در پایان گفت: در این مسئله چند چیز باید تبیین شود: اصول و مبانی و آرمان‌ها، مقابله با تطهیر پهلوی، بیان دستاوردها، بیان ریشه‌های مشکلات کشور.

برچسب‌ها: جهاد تبیین
نظر بدهید