مسابقه ملی کتابخوانی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» آغاز شد
شنبه 21 خرداد 1401

مسابقه ملی کتابخوانی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» آغاز شد

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: همزمان با میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) و دهه کرامت 1401 دوازدهمین پویش مطالعاتی به نشر برگرفته از کتاب «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» با جوایز نقدی آغاز شد.

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: همزمان با میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) و دهه کرامت 1401 دوازدهمین پویش مطالعاتی به‎نشر برگرفته از کتاب «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» با جوایز نقدی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با بیان اینکه این پویش از دهه کرامت تا دهه ولایت و برای مخاطب با گروه سنی بزرگسال پیش‌بینی شده است، افزود: 1 جایزه نقدی 4 میلیون تومانی و 4 جایزه نقدی 1 میلیون تومانی برای این مسابقه در نظر گرفته‎ایم.

وی با اشاره به اینکه مسابقه بصورت خرید کتاب با تخفیف 20 درصد و قیمت 16 هزارتومان و با کد انحصاری و ارسال پاسخ ها به سامانه پیامکی خواهد بود، ادامه داد: کتاب تک جلدی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» به نویسندگی استاد محمد حکیمی به عنوان منبع برای دوازدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر انتخاب شده است و این پویش از میلاد حضرت رضا(ع) آغاز به مدت حدودی 2 ماه تا عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

سعیدی با اعلام اینکه در جهت هم‎افزایی بین موسسات سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منبع این مسابقه از آثار غیر به‌نشری انتخاب شده است، گفت: کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» از جمله آثار منتشر شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است.

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در خصوص معرفی این کتاب نیز گفت: این اثر در هر بخش، نخست رفتار پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار داده و پس‌ از آن به تبیین آیات و روایاتی که این روش و سیره را ستوده پرداخته است.

وی ادامه داد: این اثر، در فهرست آثار مستند با محوریت رفتار و سیره پیامبر(ص) است؛ زیرا آنچه را که حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) نقل فرموده، بر اساس روایت منقول از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و صحت و جامعیت این روایات تا بدان جاست که مورد قبول و تأیید امام کاظم(ع)، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بوده است. متن این کتاب احادیثی است که حضرت رضا(ع) از پدرانشان در مورد سیره، رفتار و کردار پیامبر نقل کرده‌اند.ائمه اطهار(ع) پیامبر گرامی اسلام(ص) را بهتر از دیگران می‌شناسند و از این نظر کتاب منتشرشده، نه‌ تنها برای تمام طبقات جامعه، بلکه برای برادران اهل تسنن نیز بسیار آموزنده است.

سعیدی گفت: نحوه رفتار با کودکان و فقرا، برآوردن نیازهای مردم، خبرگیری از حال نیازمندان، نحوه رفتار با فرهیختگان، احترام به مردم، صبر و شکیبایی، حقوق مساوی و برابر، مهربانی نسبت به آحاد امت، روی گشاده و... از جمله صفات و خصلت‌هایی است که در سیره پیامبر(ص) دیده می‌شود و در این اثر به آن اشاره‌شده است.

مدیرعامل به‌نشر همچنین با تاکید بر اینکه در پویش‌های مطالعاتی به دنبال درآمدزایی نیستیم و ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها هدف این فعالیت‌هاست، یادآور شد: البته در تمامی مسابقات کتابخوانی گذشته سعی کردیم موضوع اقتصاد فرهنگ را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و هزینه مسابقه شامل تبلیغات، اجرا و جوایز از محل فروش منبع تامین شده است.

سعیدی با قدردانی از همراهی همه‌ی رسانه‌ها در خصوص معرفی آثار و پویش‎های مطالعاتی گفت: بدون تردید ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بدون همکاری اصحاب رسانه‌ امکان‌پذیر نخواهد و در این مسیر همیشه نیازمند همراهی رسانه هستیم.

وی همچنین در خصوص پویش مطالعاتی‌ آبی‌ها که به یاد استاد تشکری نیز برگزار شد، افزود: بزودی قرعه‌کشی این پویش نیز انجام و جوایز برگزیدگان تقدیم خواهد شد.

علاقمندان جهت اطلاع بیشتر و شرکت در پویش مطالعاتی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)»  می‌توانند از طریق Behnashr.com  و @behnashr یا با تماس با شماره 05137652008 و در شبکه‌های اجتماعی ارسال پیام به شماره 09027652008اقدام نمایند.

نظر بدهید