«بادبان‌ها را بکشید» یازده روایت از خانواده‌های چندفرزند ایرانی منتشر شد
یکشنبه 06 آذر 1401

«بادبان‌ها را بکشید» یازده روایت از خانواده‌های چندفرزند ایرانی منتشر شد

کتاب «بادبان‌ها را بکشید» یازده روایت از خانواده‌های ایرانی به قلم جمعی از نویسندگان توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کتاب «بادبان‌ها را بکشید»؛ یازده روایت از خانواده‌های ایرانی به قلم جمعی از نویسندگان توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

بیش از صد سال از پیشرفت و گسترش علم روان‌شناسی در عرصه‏‌های گوناگون می‌گذرد و این رشته همواره تلاش کرده است تا پژوهش‌ها و نظریات خود را در زمره علوم تجربی جا بدهد؛ بنابراین هر روز نظریات و رویکردهای مختلفی سر بر آورده‌اند و دیگر رو به فراموشی سپرده شده و رویکرد جدیدی جایگزین آن شده است.

اما برخی مؤلفه‌‏ها همیشه بوده‌اند و هیچ پژوهش و رویکردی نتوانسته است آن‌ها را از گردونه عوامل رشد انسان بیرون بگذارد. یکی از این‏‌ها، موضوع ارتباطات خانوادگی در درون خانواده و تأثیر آن بر رشد فرد است. همیشه روابط خرده‌نظام «خواهر و برادری» و تعامل آن با والدین در صدر توجه نظریات رشدی انسان بوده است.

در این کتاب از هر طیف مادر و پدری داریم، خانواده‏ایی که در روستا زندگی می‌کنند یا دیگری که پایتخت‌‏نشین است. خانواده‏ایی که در موقعیتی دست به انتخاب زده‌اند که عرف، بارداری در آن مقطع زمانی را نمی‌‏پسندد تا کسی که پس از گذشت ده سال از انتخاب سبک زندگی بدون فرزند، خانواده خود را گسترده کرده‏ و برای تأمین موقعیت تربیتی مطلوب‌‏تر به وطن برگشته‌‏است. مادری که به‌دلیل مانع‌دیدن فرزند بیشتر برای پیشرفت شخصی تا مرز سقط جنین پیش رفته یا مادری که بعد از ورود فرزندان؛ با تغییر سبک کاری، در منزل، مسیر فعالیت اجتماعی و شغلی‌‏اش را ادامه می‌دهد. خانواده‏ایی که با وجود مهاجرت‌های متعدد ناشی از کار پدر خانواده، زندگی را متوقف نکرده و مسیر را با پویایی و پشتکار بیشتری ادامه می‌دهند و....

وجه اشتراک همه یازده خانواده که در این فرصت، دور هم جمع شده‏‌اند، رضایت و خوش‌حالی‌‏شان از تصمیمی‏ است که گرفته‌اند. راویان کتاب، زندگی را فانتزی و به دور از سختی نمی‌‏بینند؛ اما این سبک زندگی را با همه سختی و آسانی‏‌اش دوست دارند و از بودن اعضای خانواده‏‌شان کنار هم لذت می‌برند...»

کتاب «بادبان‌ها را بکشید» که تحقیق آن برعهده زینب ناجی‌‏جمال و مریم حلاج بوده و تدوین آن توسط فاطمه شایان‏‌پویا، طاهره مشایخ، سعیده تیمورزاده و فریده الیاسی‌‏فرد صورت گرفته است، در ۲۴۸ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده و علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از اینجا نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر بدهید