انتشار «اسطوره حاج قاسم» جدیدترین اثر سازمان تبلیغات
یکشنبه 09 بهمن 1401

انتشار «اسطوره حاج قاسم» جدیدترین اثر سازمان تبلیغات

جدیدترین اثر انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «حجت‌الاسلام احمد رهدار»، عضو مؤسس مؤسسه مطالعات و تحقیقات غرب‌شناسی از شخصیت‌های علمی است که اولین کتاب در مورد حاج قاسم سلیمانی به نام «عقل سرخ» را در چهلمین روز شهادت این شهید به رشته تحریر درآورد.

وی تاکنون مجموعه کتاب‌هایی در مورد حاج قاسم به نام «شبهات جبهه مقاومت، موانع جبهه مقاومت، رقیبان جبهه مقاومت، زمینه‌های تاریخی گفتمان مقاومت در جهان اسلام و زمینه‌های گفتمان مقاومت در ایران» را به رشته تحریر درآورده است.

راهدار در گفتگو با فارس درباره کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان»، تازه‌ترین اثر نشر بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی می‌گوید: حاج قاسم شخصیتی دوست‌داشتنی است که می‌شود آن را از زوایای مختلف موردمطالعه قرارداد و اهمیت این کتاب در این است که تلاش کرده حاج قاسم را به «نظریه» تبدیل کند و به دور از کتب دیگر که تنها به خاطرات حاج قاسم می‌پردازند، این کتاب سعی کرده حاج قاسم را در قالب یک نظریه با تأکید بر «هویت ملی» تحلیل کند. این در حالی است که نویسنده به خواننده این اجازه را می‌دهد که از سطح حاج قاسم فراتر رفته و با استناد بر مبانی و چارچوب‌های حاج قاسم به زمان‌های دیگر سفر کند و ذهن خواننده در حال تکثیر حاج قاسم در لایه نظری می‌شود، این ویژگی، یکی از برجستگی‌های کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» است.

وی ادامه می‌دهد: اگرچه در حال حاضر در کشور ما معضل کتاب‌خوانی وجود دارد اما نگارش چنین کتاب‌هایی برای آیندگان لازم است چراکه کتاب‌ها بر اساس اینکه برای چه سطحی از مخاطبان نگاشته می‌شوند، مخاطب خاص خود را دارند، ضمن اینکه ما چاره‌ای نداریم و اگر قرار است حاج قاسم را برای آیندگان معرفی کنیم باید یک قرائت منظوم و مکتوب از ایشان برای نسل آینده داشته باشیم تا اندیشه‌های او ماندگار شوند. البته شک نداشته باشید که این نوع کتاب‌ها خوانده می‌شوند. حتی لازم نیست تعداد زیادی این نوع کتاب‌ها را مطالعه کنند و همین‌که این کتاب از حیث کیفیت مورد مطالعه قرار گیرند و بر پایه ایده کتاب، اقدام مؤثری انجام شود، کافی است.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه و مؤسس مجتمع فرهنگی عاشقان بقیع، با بیان اینکه چه خوب است که نشر بین الملل، این کتاب را به زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی و عربی ترجمه کند یاد آور می‌شود: با توجه به اینکه حاج قاسم یک چهره شناخته شده بین‌المللی به‌شمار می‌رود بهتر است این کتاب به زبان‌های دیگر هم ترجمه شود تا ابعاد شخصیتی ایشان، بیشتر روشن شود.

حجت الاسلام رهدار در پایان با اشاره به هجمه‌های وسیع رسانه‌های بیگانه نسبت به شخصیت حاج قاسم معتقد است این چهره همچنان زنده، ماندگار و اسطوره خواهد ماند و در این باره می‌گوید: درطول تاریخ همیشه برای یک چیز با ارزش و قیمتی، بدل ساخته می‌شود و تاکنون نیز، بیشترین بدل را برای حضرت مهدی (عج) در دنیا شاهد بودیم. بنابراین هجمه‌هایی هم که به حاج قاسم نسبت می‌دهند به دلیل شخصیت تأثیرگذار اوست، البته جای نگرانی نیست چرا که خود این امر نشان می‌دهد حاج قاسم همچنان زنده و وزن حضورش چشمگیر است و باور ما نیز همین است که حاج قاسم زنده و یکی از گزینه‌های با ارزش انقلاب و شهداست.

انتهای پیام/

نظر بدهید