«انقلاب در ویترین»؛ اولین عنوان شیرازه کتاب در سال جدید
یکشنبه 02 خرداد 1400

«انقلاب در ویترین»؛ اولین عنوان شیرازه کتاب در سال جدید

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شماره جدید «شیرازه کتاب» با عنوان «انقلاب در ویترین»، به بررسی عملکرد و دستاوردهای کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شماره جدید «شیرازه کتاب» با عنوان «انقلاب در ویترین»، به بررسی عملکرد و دستاوردهای کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب پرداخته است.

سردبیر مجله «شیرازه کتاب» در سرمقاله این شماره با عنوان «فرهنگ را تعطیل نکنید!»، یادآور شد که علی‌رغم همه ظرفیت‌هایی که در بخش کتاب و فرهنگ وجود دارد تا در دوره شیوع کرونا روحیه ملی را ترمیم کند، عملکرد مسئولان ما را به جایی رسانده است که این روزها باید تعطیل نکردن فرهنگ را از دولت مطالبه کنیم.

مجله «شیرازه کتاب» در بخش «خانواده نشر» پس از انتشار نامه هیئت‌مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور درباره کاغذ، نامه انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب (خوشه) به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را درباره تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها منتشر کرد. در ادامه، گزارشی از سومین دوره پویش کتاب‌قهرمان و گزارشی از نخستین دوره ‌جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی را می‌خوانید.

همچنین در گفت‌وگو با محمد شیخلر، عضو مؤسسه‌ ایمان جهادی و انتشارات صهبا، مراحل شکل‌گیری این مؤسسه تشریح و در گفت‌وگویی با عباس جهانگیری، انتشارات بین‌المللی حافظ معرفی شده است. در پایان این بخش، مهم‌ترین اخبار حوزه نشر در دو ماه اخیر را می‌خوانید.

پرونده ویژه این شماره از مجله «شیرازه کتاب»، به بررسی عملکرد و دستاوردهای کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب پرداخته و اقدامات آن‌ها را در دهه نود بررسی کرده است. شیرازه کتاب در این بخش، با محمد راهی مدیر عامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب(خوشه)، مهندس حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر، مهدی محمدی مدیر فروشگاه به‌نشر در شهر مشهد، علی اسماعیلی مدیرعامل کتابشهر ایران، مهدی شکوهی مدیر کتابشهر مشهد، محمد حیدری مدیر کتابشهر بوشهر و حامد سلیمانی مدیر کتاب پارک گفت‌وگو‌هایی کرده است. علاوه بر این، مجموعه گزارش‌هایی درباره‌ کتاب‌فروشی در مناطق کم‌برخوردار، ظهور نسل جدید کتاب‌فروشان و ظهور کتاب‌فروشی‌های مجازی ارائه داده و در پایان این بخش، راهکارهایی را برای راه‌اندازی یک کتاب‌فروشی کوچک محلی پیشنهاد کرده است.

 

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری نهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را نگاشته، نگاهی هم به کتاب‌های «عصرهای کریسکان»، «سلول‌های بهاری»، «از چیزی نمی‌ترسیدم» و «اسطوره‌های عشق» شده است. در پایان این بخش نیز بسته پیشنهادی کتاب در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ به مخاطبان ارائه شده است.

 

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به وضعیت و عملکرد کلی کتاب‌فروشی‌های جبهه انقلاب و مسیر طی‌شده کرده‌اند و از چشم‌انداز آینده آن‌ها سخن گفته‌اند. در این شماره، «کافه شیرازه» میزبان یادداشت‌هایی از سیده‌نرگس نظام‌الدین، عاطفه جعفری، علیرضا محبی، میثم رشیدی مهرآبادی و سجاد شیرافکن بوده است.

 

برای تهیه نسخه فیزیکی نشریه «شیرازه کتاب» می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۹۶۰۶۷۷۳۱ (واتساپ) و برای تهیه نسخه الکترونیک از طریق نرم‌افزار طاقچه و سایت کتابیکا اقدام کنید.

نظر بدهید