کتاب «بازخوانی پرونده رضاشاه» منتشر شد
دوشنبه 01 آذر 1400

یازخوانی پرونده شاه

کتاب «بازخوانی پرونده رضاشاه» منتشر شد

این کتاب طرح سئوال‌های اساسی پیرامون اقدامات رضاشاه و پاسخ مستند به آنها و مقابله با تحریف تاریخ و جلوگیری از مخدوش شدن حافظه تاریخی ملت می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، این کتاب طرح سئوال‌های اساسی پیرامون اقدامات رضاشاه و پاسخ مستند به آنها و مقابله با تحریف تاریخ و جلوگیری از مخدوش شدن حافظه تاریخی ملت می‌باشد.

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم:

«تحریف تاریخ» یعنی بریدن ارتباط بین نسلهای یک ملت، یعنی آدرس غلط دادن به نسلهای جدید برای گم شدن آنان، یعنی تاریک ساختن گذشتة یک ملت و غبارآلود کردن فضای ذهنی فردی و جمعی عناصر مختلف ملت. و این نتایج ناشی از تحریف تاریخ، فضا را برای بیگانگان و سلطهطلبان آماده و باز میکند تا آنچه مورد نظرشان است، در ذهن وعمل ملت مورد تهاجم قرار دهند. در واقع با در اختیار گرفتن فکر و ذهن و هویت ملت، او را در جهت مورد نظر خود به کار و تلاش وا میدارند.

در میان انبوه نوشتههای مورخان و نویسندگان حاضر در دورة رضاشاه و محمدرضا و خاطرههایی که از نزدیکان آنان منتشر شده است و همچنین در میان اسناد و مدارکی که بعدها از سوی وزارت خارجه و سرویسهای اطلاعاتی کشورهای حامی رژیم پهلوی انتشار یافته، اطلاعاتی وجود دارد که بازخوانی و بازیابی آنها، حقایق بسیاری از حوادث و رخدادها و اقدامات دوره رضاشاه را آشکار میسازد.

در این کتاب 5 اقدام مهمی که از رضاشاه مورد بررسی قرار گرفته عبارتند:

1- ساخت راه آهن

2- ارتش نوین و متحدالشکل

3- امنیت و سرکوب گردن‌کشان

4- اقتدار و قاطعیت در اجرا و جلوگیری از دزدی‌ها

5- نوسازی و مدرنیزاسیون ایران

کتاب در 296 صفحه رقعی و قیمت 35000 تومان عرضه شده است. علاقمندان برای تهیه این کتاب با شماره تلفن‌های 66411151-09123882416 تماس حاصل نمایند.

 

نظر بدهید