«عکس‌های گم شده» رمانی با موضوع تقابل عفو یا قصاص به چاپ رسید
سه شنبه 20 دي 1401

«عکس‌های گم شده» رمانی با موضوع تقابل عفو یا قصاص به چاپ رسید

رمان «عکس‌های گم شده» نوشته «مریم زمانی» با موضوع تحول، قصاص و بخشش منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رمان «عکس‌های گم شده» نوشته «مریم زمانی» با موضوع تحول، قصاص و بخشش منتشر شد.

وقتی صحبت از قصاص است، تا دم آخر امید به بخشش و رضایت وجود دارد، محکومین معمولاً بخشش می‌خواهند؛ گاهی بخشیده می‌شوند و گاهی در خواستشان فایده‌ای ندارد.

اما تا به حال محکومان زیادی طعم شیرینی بخشش را چشیده‌اند، تا به حال اولیای دم زیادی بزرگوارانه از خون عزیز خویش گذشته‌اند و احساسات عمومی را به غلیانی مثبت انداخته‌اند. این‌ها معلمان بخشش و مهربانی‌اند، کسانی که پیرو این آموزه دینی‌اند که قصاص حق ولی دم، اما بخشش بهتر از انتقام است.

رمان عکس‌های گم شده داستان مادری است که پسرش حسین را در یک نزاع خیابانی از دست داده، پسری که از سیدالشهدا (ع) هدیه گرفته است. او در ماه محرم باید به عزای پسرش بنشیند و بزرگترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد. تصمیمی که یک طرفش مرگ و طرف دیگرش زندگی ایستاده. 

مادر به جستجوی حقیقت می‌رود به محله‌های حاشیه شهر که عکس‌هایش را حسین نشانش داده بود. حسین دانشجوی رشته عکاسی بوده که برای انجام پروژه عکاسی‌اش از روضه‌های قدیمی به آنجا می‌رفته و همانجا درگیر یک ماجرای عاشقانه شده و به قتل رسیده است.

جوانی که به جرم قتل دستگیر شده ادعا می‌کند بی‌گناه است و حسین را شخص دیگری به قتل رسانده است و مادر حسین می‌خواهد قاتل اصلی را پیدا کند و...

«عکس‌های گم شده» داستان تحول است، داستان زندگی که به برکت اهل بیت و روضه‌های امام حسین (ع) شکل گرفته و پابرجا مانده است. این رمان خواندنی مخاطب را به گذشته آدم هایی می برد که حالا هیچ نشانی از گذشته شان ندارند و عوض شده‌اند.

برشی از کتاب : 

بلند می‌شود می‌رود توی حیاط در را که باز می‌کند هوای دم کرده اتاق عوض می‌شود. خنک می‌شوم. می‌دانم که بر میگردد ول کن که نیست تا به خواسته‌اش نرسد می‌رود یک نقشه ی دیگر بکشد.... راضی نمی‌شوم قول می‌دهم حسین جان آبروی تو آبروی من و منصور هم هست. آبروی این خانه. آبروی این روضه‌ها که این همه سال به نیت تو گرفتیم. حالا اگر کسی گفت پس کو آن نذری که فکر می‌کردید ... واقعاً فکر می‌کردم این روضه‌های هر هفته می‌تواند سرنوشتت را تغییر بدهد؟

دلم نمی‌خواهد درباره‌ات این طور فکر کنم. اما انگار مجبورم که آن همه رفتی و آمدی و عکس گرفتی از روضه‌های به قول خودت مشتی‌ها همه‌اش برای خط و ربط تو با آن دختر همکلاسی‌ات بوده با خواهر سیاوش.

توی شماره‌های گوشی حسین می‌گردم پیام‌هاش زیاد نیست. بیشترین تماس را با حاج اسفند داشته، با گوشی حسین بهش پیام می‌دهم می‌نویسم پسرم را از راه به در کردید کاش می‌شد نه فقط سیاوس، همه تان را بالای دار کرد.

رمان «عکس‌های گمشده» به قلم «مریم زمانی» در ۱۱۰ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

 

انتهای پیام/

نظر بدهید