«او همه شور» رونمایی شد
سه شنبه 26 ارديبهشت 1402

«او همه شور» رونمایی شد

مراسم رونمایی کتاب تازه چاپ «او همه شور»، زندگینامه داستانی شهید ابوالفضل نکونام قدیری، کاری از انجمن پیشکسوتان سپاس، سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور مادر شهید، فاطمه میرزایی نویسنده کتاب و سردار کریم‌پور در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  در آغاز مراسم سردار کریم‌پور، همرزم شهید، بیان کرد: صدام برای سر هرکدام از این شهدا مثل شهید نکونام، شهید محمدی و شهید موسوی جایزه گذاشته بود. زیرا از دشمن یک ذره نمی‌ترسیدند. این شهید بزرگوار کاری کرد که تعدادی از هواپیماهای صدام سی ثانیه به سی ثانیه منفجر شدند. صدام بعد از عملیات شهید نکونام مرکز هواپیمایی‌اش را به نزدیک اردن انتقال داد. بزرگ‌ترین عملیات ضدهوایی علیه صدام را این شهید و همرزمانش رقم زدند. تاریخ این شهدا را آنجور که شایسته است نمی‌تواند نقل کند؛ زیرا آنقدر کار نفوذی کرده‌اند که باورکردنی نیست.

فاطمه میرزایی، نویسنده کتاب «او همه شور» گفت: ابتدا با خواندن یک سری از خاطرات مکتوب از شهید شروع شد و سپس با خانواده و دوستان شهید صحبت کردم. طی این صحبت‌ها تصویری که از ایشان در ذهن من نقش بست، شخصیتی بود که از همه جنبه‌ها می‌توانست الگو باشد. حدود دو سال فرایند تدوین خاطرات طول کشید. امثال ابوالفضل در تاریخ دفاع مقدس زیادند و ما کم میشناسیمشان.

در پایان مراسم، این کتاب به همراه حضار رونمایی شد.

نظر بدهید