خاطرات و روایات مجموعه اطلاع‌رسانی نمایشگاه در «بدون قرار قبلی»
سه شنبه 02 خرداد 1402

خاطرات و روایات مجموعه اطلاع‌رسانی نمایشگاه در «بدون قرار قبلی»

مراسم رونمایی کتاب « بدون قرار قبلی»، خاطرات سال گذشته مجموعه اطلاع‌رسانی همزمان با جشن ولادت حضرت معصومه، در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور جمعی از همکاران مجموعه اطلاع‌رسانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در ابتدای این مراسم رضا نظری، مسئول رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه اظهار داشت: با این که تلاش شد همۀ کارها به بهترین شکل صورت بگیرد، اما حتما نقایصی بوده است که من بر خودم لازم می‌دانم بابت این کمبودها، نقایص و ضعف‌ها معذرت‌خواهی و از بزرگواران طلب حلالیت کنم. واقعا افتخار می‌کنم به اینکه این توفیق را داشتم که در جمع بزرگوارانی چون شما در مرکز اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر باشم. وی در خصوص این مراسم بیان کرد: در این جلسه، جدا از تقدیر و تشکر از همکاران مرکز اطلاع‌رسانی که شما به نمایندگی از آن جمع اینجا حضور دارید و گرامیداشت این شب مبارک، قرار است یک رونمایی از کتابی با عنوان «بدون قرار قبلی» که روایت‌هایی کوتاه از خاطرات مرکز اطلاع‌رسانی سال گذشته است انجام شود.

در ادامه علی رمضانی، قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز ضمن عرض تبریک ولادت حضرت معصومه و خدا قوت، مجموعه اطلاع‌رسانی را مایه فخر نمایشگاه کتاب تهران دانست و گفت: همکاران من تلاش کردند شرایط بهتری را از لحاظ پشتیبانی فراهم کنند؛ اما می‌دانم که باز هم نقایصی داشتیم. رمضانی ادامه داد: از آقای نظری و بقیه دوستان که تلاش می‌کردند کار به نحو احسن صورت بگیرد، سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم خدای متعال این خدمت و جهاد چندروزه شما را به عنوان ذخیره در زندگی فردی، اجتماعی و تشکیلاتی همه‌مان قرار بدهد و خدا این مجاهده را به امانت پیش خود نگه دارد و در روزی که به آن احتیاج داریم به ما برگرداند. خیلی خرسندم از اینکه فعالیت جهادی شما بزرگواران در شکل خاطرات ثبت شده و امروز رونمایی خواهد شد. برای همه آرزوی توفیق و عاقبت‌به‌خیری دارم.

فرناز ایزدبین، مسئول تدوین و نگارش کتاب «بدون قرار قبلی» نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: همانطور که مستحضر هستید، این کتاب خاطرات کوتاهی از فعالیت‌های بچه‌های کمیته اطلاع‌رسانی در سال گذشته است. بچه‌های کمیته اطلاع‌رسانی از بین فعالان فرهنگی در دانشگاه‌های تهران انتخاب شدند و ما می‌دانستیم که تعامل آن‌ها با مردم حتما خاطرات خوبی را رقم خواهد زد. به همین دلیل بعد از پایان کار پروژه‌ای را طراحی کردیم و از همه دوستان دعوت به عمل آوردیم و نزدیک به ۲۰۰ ساعت مصاحبه ضبط شد که ما حصل آن حدود ۵۰۰ خاطره شد که پردازش شد و ۱۵۰ تا از آنها در قالب این کتاب تقدیم شما بزرگواران شده است.

مراسم رونمایی کتاب «بدون قرار قبلی» با حضور خلج معاون اداری و مالی خانه کتاب و ادبیات ایران، خانم دکتر نظربلند، معاون خانه کتاب، آقای بامداد معاون اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام شد.

نظر بدهید