در حال نزدیک شدن به پیچ تاریخی هستیم
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

در حال نزدیک شدن به پیچ تاریخی هستیم

نشست تبیینی با حضور استاد محمد شجاعی با موضوع نگاهی به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نشست تبیینی با حضور استاد محمد شجاعی با موضوع نگاهی به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی،  چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

استاد اخلاق در نشست تبیینی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی که در تاریخ 19 اردیبهشت برگزار شد، با موضوع نزدیکی به قله گفت: فرمایش‌های رهبری مبنی بر اینکه به قله نزدیک می‌شویم، نیازمند موشکافی است. قرآن کریم قواعد ظهور و سقوط تمدن‌ها را مطرح می‌کند. یکی از آن قواعد و سنن، حاکمیت قدر و قضا بر همه تحولات عالم است.

حجت‌الاسلام محمد شجاعی با اشاره به اینکه هر چیزی در جهان آفرینش، قدر دارد و همه امور عددی برای خود دارد، ادامه داد: باید قدری ایجاد کرد تا قضایی که مدنظر است به دست آید. در جریان ظهور و سقوط تمدن‌ها هم قرآن کریم همگی را مشمول قضا و قدر می‌داند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از مسئله‌ای صحبت می‌کنند که پیش از ایشان، معمار انقلاب مطرح کرده بود و آن نابودی سوسیالیسم، امپریالیسم و صهیونیسم است.

نویسنده کتاب‌های اخلاقی و عقیدتی تاکید کرد: اینکه امام می‌فرمود انقلاب خواست خدا و امام زمان بود، در واقع به همین موضوع اشاره دارد و اینکه چنین اقدام عظیمی بدون خواست الهی امکان‌پذیر نبود.

حجت‌الاسلام شجاعی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب در خصوص بیداری اسلامی به نزدیکی به پیچ تاریخی اشاره کردند و قرآن کریم نیز این پیچ تاریخی را تغییر حاکمیت از طاغوت تا حاکمیت منجی عالم اشاره کرده است. در واقع قرآن کریم مژده می‌دهد که مسیر تاریخ عوض خواهد شد.

استاد اخلاق، حاکمیت دین اسلام را بر ادیان دیگر مصداق پیچ تاریخی عنوان کرد و گفت: در مقابل، طاغوت به دنبال خاموش کردن نور الله که تعبیری از امام زمان است، بوده و رسیدن به این پیچ تاریخی همان دستیابی با همان قله است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ معصوم نتوانستند این حاکمیت را محقق کنند، افزود: زمانی که از امام صادق(ع) سوال شد چه کسی می‌تواند این حاکمیت را محقق کند؟ ایشان می‌گویند امام زمان قادر به تحقق این مهم خواهد بود. در قرآن کریم نیز به بندگان خاصی اشاره شده که قادر به تحقق این پیچ تاریخی و وراثت زمین هستند.

حجت‌الاسلام شجاعی تاکید کرد: در قرآن آمده است که مستضعفان را رهبر و وارث زمین قرار دهد و این همان آل محمد است که وراثت زمین را با میراندن استکبار محقق می‌سازند.

وی همچنین با اشاره به آیات قرآن در سوره انبیا بیان کرد: در این سوره به بندگانی صالح اشاره شده که خصوصیاتی همچون مطیع خدا بودن را دارا هستند و قادر به وراثت زمین خواهند بود. این بندگان دنبال کسب رضایت خدا هستند و کسی به مانند آنها نیامده است.

استاد اخلاق تاکید کرد: هیچ عملی در هیچ دینی بالاتر از ماموریت نجات کره زمین و همه انسان‌ها نداریم و بندگانی که چنین ماموریتی دارند، به قدر همان ماموریت صلاحیت دارند. از جمله صلاحیت علمی، نظامی، اقتصادی و از همه مهمتر فرهنگی است.

مدرس و پژوهشگر با اشاره به اینکه شناساندن حقیقت به مردم و بیان ماهیت استکبار، بخشی از صلاحیت این افراد است، تصریح کرد: باید مردم جهان بفهمند که به متخصص معصوم نیاز دارند. در شیعه و سنی در تفسیر ۱۰ آیه قرآن آمده است که بندگانی که قرار است زمین را به ارث ببرند، ایرانی‌ها هستند.

استاد اخلاق تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود بدون انقلاب اسلامی خبری از ظهور نیست، به این دلیل است که ظهور به قدرت نظامی و فرهنگی نیازمند است. فهم حاکمیت امام زمان بدون انقلاب محال است.

حجت‌الاسلام شجاعی تاکید کرد: برای طی روال طبیعی و تحقق این مهم باید بندگانی حکومتی تشکیل شده و صلاحیت‌های لازم را ایجاد کنند. مسیری که انقلاب اسلامی طی کرده، در واقع به شکلی بود که هم شرایط دفاع از امام را فراهم کرد و هم شرایط فرهنگی را آماده ساخته است.

وی با تاکید به اینکه وقتی نماینده امام زمان را توانستیم در امنیت نگاه داریم و توجه به منجی، منجی‌خواهی و تنفر از امپریالیسم را توانستیم محقق کنیم، ادامه داد: حتی چنین منشی در حال الگوبرداری است و انقلاب اسلامی ماهیت امپریالیسم و صهیونیسم را افشا کرده است.

وی با اشاره به اعتراضات در سراسر جهان و دفاع از آرمان‌های انقلاب تصریح کرد: خیلی‌ها خود را به کوری زده‌اند و می‌خواهند فریب بخورند؛ در حالی که حوادث آینده حوادثی است که صف‌بندی‌ها را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: گروهی هستند که منافع جناحی موجب کوری آنها شده است؛ اما دشمن مرتبا به غافل‌گیری اشاره دارد. لازم است خود را برای تحولات نظم نوین جهانی و گسترش تشیع در جهان اسلام، عشق به رهبری و گرایش جهان غیر اسلام به ایران اسلامی آماده کنیم.

حجت‌الاسلام شجاعی تاکید کرد: هر تصمیمی می‌گیریم، چه فردی و چه اجتماعی، باید چنین مواردی را در نظر گرفته و به شکل تمدنی تصمیم بگیریم، تا بعدا محکوم به خیانت هدر دادن امکانات امام زمان(عج) نباشیم.

وی به مسئولان غافل اشاره کرد و گفت: همچنین، موضوع خواص داخلی که غافل هستند، جدی است.

نظر بدهید