جشن پرفروش کتاب «سرباز روز نهم» برپا شد
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403

جشن پرفروش کتاب «سرباز روز نهم» برپا شد

همزمان با سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی جشن کتاب پرفروش «سرباز روز نهم»، خاطرات شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، همزمان با سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی جشن کتاب پرفروش «سرباز روز نهم»، خاطرات شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده برگزار شد.

در این مراسم رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی با بیان اینکه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی در سال ۸۹ فعالیت خود را با ثبت و ضبط خاطرات جانبازان آغاز کرد، اضافه کرد: بعدها این اقدام به اقشار مختلف بسط پیدا کرد و در سال ۹۵ حوزه مدافعان حرم برای مجموعه ما جدی شد.

سعید خورشیدی تصریح کرد: یکی‌از زوایای بررسی کتاب این است که حتی اگر شهید صدرزاده مدافع حرم نبود، چه بسا به دلیل منش و شخصیت وی باید معرفی می‌شد؛ چراکه اینها قشری هستند که کمتر روایت شده‌اند.

به گفته خورشیدی، تا قبل از مدافعان حرم، عمده سوژه‌های ما مربوط به قبل از انقلاب بود. وقتی به سراغ مدافعان رفتیم، محصولات به بازتولید محصولات انقلابی منجر شد.

وی اضافه کرد: امیدوارم روایت مدافعان حرم به بازتولید انسان انقلابی منجر شود. پرفروش شدن «سرباز روز نهم» و رسیدن به چاپ سی و چهارم برای بنده مغتنم است و نشان می‌دهد با گسست نسلی مواجه نیستیم.

صدرزاده به دنبال رضای خدا بود

همچنین فعال حوزه ادبیات دفاع مقدس در خصوص گفت‌وگو با همسر شهید صدرزاده تصریح کرد: سال ۹۴ وقتی در اخبار جست‌وجو می‌کردم که شهید صدرزاده در روز عاشورا شهید شده است، به دنبال مصاحبه با خانواده ایشان بودم. همسر شهید اذعان داشت که شهید مصطفی صدرزاده خیلی روی خودش کار کرد که به اینجا رسید و شهید شد.

فرزانه مردی اضافه کرد: در حوزه دفاع مقدس همکاری فعالان این حوزه ضروری است و چنین روندی می‌تواند انگیزه تولید محتوا را بیشتر کند و یادگار مطلوبی برای نسل‌های آتی خواهد بود.

وی راز موفقیت شهید صدرزاده را مصداق صحبت شهید آوینی دانست که می‌گفت جز برای رضایت خدا کاری نکن.

مردی تاکید کرد: کتاب زندگی شهید صدرزاده تصویر مطلوبی از این شهید ارائه می‌کند؛ اما می‌بایست با قلم‌های مختلف برای ذائقه‌های مختلف شهید را هرچه بیشتر معرفی کرد.

محقق و فعال حوزه کتاب نیز در این مراسم تصریح کرد: از اواخر سال ۹۴ با تدوین کتاب شهید صدرزاده همراه شدم تا برای تحقیق و مصاحبه با مادر و همسر شهید به بنده واگذار شد. این روند یک سال طول کشید و همزمان تدوین هم انجام شد.

پریسا وزیرلو افزود: با همکاری‌های صورت‌گرفته، ابعاد مختلف زندگی شهید از زبان راویان مختلف مطرح شد. این موضوع مهم بود که شخصیتی از شهید با تمام شکست‌ها و نواقص مطرح شود. شهیدی که در سفر اول است، با سفر بعدی فاصله دارد و هدف این بود که سیرِ شدن و تعالی روحی و فکری شهید مطرح شود.

پدر شهید صدرزاده نیز در این مراسم تصریح کرد: قدردان تمای افرادی هستم که کتابی برای فرزند شهیدم نوشته‌اند و تایید رهبر معظم انقلاب افتخاری بود که نصیب آن شد.

محمد صدرزاده با بیان اینکه جوانی اذعان می‌کرد این کتاب را چند بار خوانده و زندگی او متحول شده است، افزود: چنین اتفاقی نشان می‌دهد همچنان جوانان جویای حقیقت هستند و لازم است شهدا معرفی شوند.

نظر بدهید