جشن پرفروش کتاب «فاطمه، علی است» برگزار شد
جمعه 21 ارديبهشت 1403

جشن پرفروش کتاب «فاطمه، علی است» برگزار شد

جشن 65هزارتایی کتاب «فاطمه، علی است» به قلم علی قهرمانی، از سری برنامه‌های جشن کتاب‌های پرفروش، به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی جمعه 21 اردیبهشت در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جشن 65هزارتایی کتاب «فاطمه، علی است» به قلم علی قهرمانی، از سری برنامه‌های جشن کتاب‌های پرفروش، به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی جمعه 21 اردیبهشت در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این آیین، مدیر پژوهش و محتوای انتشارات کتاب جمکران تصریح کرد: این کتاب، داستان‌های کوتاه از زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) و امیرالمومنین(ع) است. داستان‌های دینی به ویژه داستانک‌هایی مستخرج از احادیث مختلف ویژگی و سختی‌هایی دارد. از جمله اینکه دست نویسنده باز است؛ اما سختی کار آنجاست که اگر بخواهد روایتی را در داستان بیاورد، خشک و فاقد احساس خواهد بود به همین دلیل نویسنده فضاسازی می‌کند.

علی‌اکبر صمدی افزود: خط قرمز این است که حرفی به زبان معصومان اضافه نشود و عینا گفته‌های آن‌ها مطرح شود. به همین دلیل نوشتن داستانک در حوزه موضوعات دینی سخت است. گاهی نویسنده پژوهشگر است و خود کارهای پژوهشی انجام می‌دهد و گاهی خود انتشارات پرونده پژوهشی دارد که در اختیار نویسنده قرار می‌دهد. برای مثال، در کتاب «فاطمه علی است» خودِ ایده اهمیت قابل توجهی داشت و سبک زندگی دو بزرگوار را مطرح می‌کند.

وی به برنامه‌های انتشارات اشاره کرد و گفت: برای چهارده معصوم تالیف کتب را آغاز کردیم که بر خلاف کتب موجود، روایات ساده‎تر و ساندویچی داشته و از سوی مردم راحت خوانده شود. از جمله در مورد صحابیات کتابی در دست تدوین است.

وی تاکید کرد: کتاب «فاطمه علی است» به چاپ بیست و هفتم رسیده و تاکنون 65 هزار نسخه از آن فروش رفته؛ این در حالی است که چاپ اول حدود شش سال قبل انجام شد. این کتاب حتی کارت دعوت عروسی برخی زوج‌ها بوده و از سوی زوج‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته صمدی لازم است کارشناسان تاریخ و حدیث در حوزه سبک زندگی ورود کرده و از طریق خرده روایت‌ها به جوانان الگوی مناسبی ارائه کنند.

وی معتقد است وقتی کتابی پرفروش می‌شود سایر کتاب‌های همان انتشارات هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر پژوهش و محتوای انتشارات کتاب جمکران در خصوص تازه‌های نشر جمکران افزود: در یک سال گذشته در حوزه پژوهش و رمان و داستان و کودک و نوجوان ۹۰ جلد را منتشر کردیم.ضمن اینکه به مقوله سبک زندگی توجه داشتیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های مختلفی در دست دفتر ادبیات پایداری داریم. جاهایی که احساس می‌کنیم خلاء وجود دارد و باید خاطرات رزمندگان را ثبت و ضبط کنیم، قویا ورود کردیم.

هیچ رسانه‌ای از کتاب عبور نکرده است

همچنین علی قهرمانی، نویسنده کتاب «فاطمه علی است» نیز در این آیین گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و هیچ رسانه‌ای عمق کتاب را ندارد. ما از کتاب عبور نکردیم و همچنان مورد توجه است.

وی اضافه کرد: حتی درباره این ادعا که مردم دین‌گریز شده‌اند، باید گفت با مشاهده ده‌ها بازنشر یک کتاب مذهبی، این تصور زیر سوال می‌رود.

به گفته این نویسنده افرادی که در مسیر استعلای فرهنگی فعالیت دارند اقدامشان قابل تقدیر است.

وی در خصوص کتاب دیگر خود، «مسیحِ اسلام» نیز گفت: این کتاب هم با محوریت اهل بیت نوشته شده است. دو کتاب دیگر هم در دست تالیف دارم. سعیم بر این است کتابی برای حوزه مهدویت برای سال آینده آماده کنم.

نظر بدهید