جشن میلاد حضرت معصومه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد
جمعه 21 ارديبهشت 1403

جشن میلاد حضرت معصومه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

جشن دخترانه «فرشته‌های زمینی» به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جشن دخترانه «فرشته‌های زمینی» به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

مدیر مجموعه بانوی فرهنگ در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه(س)، فعالیت مجموعه بانوی فرهنگ را در حوزه تربیت نویسندگان زن عنوان کرد.

سارا عرفانی به کتاب خود با عنوان «دختر ماه» اشاره کرد و گفت: این کتاب در خصوص حضرت معصومه(س) در قالب سری کتاب‌های ریحانه در انتشارات مدرسه منتشر شده و هدف آن معرفی چهره‌های فاخر دینی به نوجوانان است.

وی افزود: پیش از این کتابی در خصوص امام رضا(ع) داشتم و می‌خواستم کتابی برای حضرت معصومه بنویسم. به همین دلیل هر منبعی که می‌توانستم، تهیه کردم و حتی تاریخ زندگی امام جواد(ع) و امام رضا(ع) را خواندم و در ادامه، زندگی حضرت معصومه(س) را نوشتم.

همچنین نویسنده کتاب «به سفیدی یک رویا» در خصوص کتاب خود گفت: هر کتاب تاریخی نیازمند تحقیق و پژوهش است.

فاطمه سلیمانی ادامه داد: در واقع اطلاعات مناسب اولیه باید با تخیل همراه باشد و بتواند روایت درستی از زندگی شخصیت تاریخی ارائه کند.

وی افزود: امام جواد(ع) روایتی دارد که هر کسی مقبره عمه من را زیارت کند، بهشت را به همراه دارد. این روایت گویای جایگاه والای حضرت معصومه(س) است.

در این مراسم گروه سرود دختران نوید نیز به اجرای سرود پرداختند‌.

نظر بدهید