فساد دستگاه اداری دست‌مایۀ رمان شد
چهارشنبه 20 مرداد 1395

سه راه سرگردون

فساد دستگاه اداری دست‌مایۀ رمان شد

رمان «سه راه سرگردون» به قلم رضا رسولی با محوریت مسائل اجتماعی از سوی انتشارات عهد مانا راهی کتاب‌فروشی‌ها شد.

 

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، رمان «سه راه سرگردون» اثر رضا رسولی از سوی انتشارات عهد مانا راهی بازار کتاب شد.

او در این رمان 254 صفحه‌ای به فساد دستگاه اداری پرداخته و سعی کرده از کلیشه‌های رایج در فضای ادبیات داستانی پرهیز کند و خواننده را در یک موقعیت جدید قرار دهد. رمان «سه راه سرگردون» رمان روزگار ما است و رضا رسولی با دغدغه‌ای که در مسائل اجتماعی دارد، سراغ موضوعی رفته که خواننده را جذب کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «کیان خودش را رساند کنار صادقی: چه کار می‌کنید خانم؟ این پارک نوسازه ... هنوز لبه پرتگاهش رو نرده‌کشی نکردن. می‌دونید اگه پاتون سُر بخوره و پرت بشین چی می‌شه؟

- چی می‌شه؟ براتون مهمه؟

صادقی عینکش را برداشت. لب‌هایش شروع کردند به لرزیدن. یه زن تنها، تو این شهر پُر از گرگ. هر روز لب پرتگاهه... باید لحظه به لحظه مواظب باشه تا کسی هلش نده یا نکشدش پایین. دو سه قطره اشک، گونه‌هایش را به بازی گرفتند و سُر خوردند تا زیر چانه‌اش. زل زد به کیان. پهنای صورتش را پاک کرد و پرسید: واقعاً این رو می‌دونستید؟

لب‌های کیان، همدیگر را می‌جویدند. صادقی آهش رو قورت داد و لبۀ کت کیان را گرفت و گفت: اون وقت با وجود این همه پرتگاه، نمی‌خوایید کنار این زن که چیزی هم ازتون نمی‌خواد، باشید؟»

رسولی، نویسندۀ این کتاب از اعضای هیئت مدیرۀ انجمن قلم ایرانیان است و در جشنواره‌های ادبی مختلف، به‌‌عنوان داور و دبیر حضور داشته است. او تاکنون بیش از ده عنوان کتاب منتشر کرده و رمان «سه راه سرگردون» بخش اول از سه‌گانۀ «کیان» است که در حال و هوایی متفاوت روایت شده است.

رمان «سه راه سرگردون» به قلم رضا رسولی در شمارگان یک هزار و پانصد نسخه با قیمت 13هزار تومان توسط نشر عهد مانا راهی بازار کتاب شده است که علاقه‌مندان به تهیۀ آن می‌توانند از فروشگاهی اینترنتی «من و کتاب» آن را خریداری کنند.

نظر بدهید