موسسه فرهنگی هنری مجمع ناشران انقلاب اسلامی در اسفندماه ۱۳۸۹ با هدف ایجاد انسجام، وحدت رویه، هم افزایی و برنامه ریزی مشترک میان ناشران همسو با سیاستهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاسیس شد. این مجمع از زمان تاسیس خود استفاده بهینه از تمام ظرفیتهای مادی و معنوی ناشران عضو را در دستور کار خود قرار داده و سه راهبرد اصلی زیر را پیگیری نموده است.
راهبرد اول: شبکه توزیع
شرکت توزیع کتاب «ترنج»
یکی از مشکلات موجود در عرصه توزیع و نشر محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فقدان یک شبکه توزیع به روز، گسترده و پویا بوده است. موسسه فرهنگی هنری مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاسیس شرکت توزیع کتاب ترنج در سال ۱۳۹۱ تلاش کرده است جریان توزیع محصولات فرهنگی مناسب را در داخل و خارج از کشور سامان بخشد.
کتابفروشی زنجیرهای ترنجستان
کالاهای فرهنگی مانند هر کالای دیگری می بایست مسیرهای معمول عرضه و نمایش را طی کند تا به دست مخاطبان برسد. در دسترس بودن یکی از مهمترین عوامل در عرضه موفق کالاست.
تمرکز کتابفروشیها در یک نقطه از شهر سازگاری چندانی با در دسترس ساختن محصولات فرهنگی ندارد. از همین رو موسسه فرهنگی هنری مجمع ناشران انقلاب اسلامی تلاش کرده است با تاسیس کتابفروشی زنجیرهای «ترنجستان» ایجاد شعبه در نقاط مختلف شهر و به ویژه ایستگاه های مترو، محصولات فرهنگی را بیش از گذشته در دسترس مخاطبان قرار دهد.
نمایشگاه های کتاب
برگزاری نمایشگاههای موضوعی در مناسبت های مختلف فرهنگی، مذهبی یا اجتماعی و در مراکز مختلف، مخاطبانی را که به هر امکان مراجعه به کتابفروشی ها را ندارند با آثار ارزشمند حوزه نشر آشنا میسازد.
راهبرد دوم: ترویج
پویشهای کتابخوانی
موسسه فرهنگی هنری مجمع ناشران انقلاب اسلامی از زمان تاسیس خود تلاش کرده است با استفاده از اثربخشترین شیوهها و بسترسازی رسانهای تبلیغی و ترویجی، استقبال از محصولات فرهنگی برگزیده را بالا ببرد. ایجاد پویشهای کتابخوانی سراسری نظیر پویش «کتاب و زندگی»، «کتاب شارژ» و «کتاب قهرمان» از مهمترین اقدامات مجمع در این حوزه است.
سازمان رسانهای شیرازه
موسسه فرهنگی هنری مجمع ناشران انقلاب اسلامی با هدف تمرکز بخشی فعالیتها در فضای رسانهای کشور و پر کردن خلاءهای موجود در این «سازمان رسانه ای شیرازه» را راه اندازی نموده است.
سامانه کارشناسی کتاب
هدف از راه اندازی سامانه کارشناسی کتاب بررسی آثار منتشر شده در کشور و ارزیابی آنها توسط کارشناسان حوزههای مختلف بر اساس معیارهای مجمع جهت تشخیص آثار مطلوب و معرفی آنها به مخاطبان است.
راهبرد سوم: تشکیلات و منابع انسانی
هدف از این راهبرد شناسایی مؤسسات و فعالان تولید، عرضه و ترویج کتاب و تقویت سرمایه اجتماعی و انسانی مجمع ناشران انقلاب است.
راهبرد چهارم: آموزش، پژوهش، توسعه
ایجاد جریان آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص با هدف دستیابی به نیروی انسانی معیار انقلاب اسلامی در حوزه نشر از دیگر راهبردهای موسسه فرهنگی هنری مجمع ناشران انقلاب اسلامی است.
- «در میان سرخپوستها» به ایران رسید/ خاطرات یک سفر دانشجویی به بولیوی
- کتاب «سید سقا» رونمایی شد/ مادر محمود کریمی: مسئولان پا روی خون شهدا نگذارند
- «بر شانههای کارون» تجدیدچاپ شد/ استقبال از خاطرات مردمی درباره حاج قاسم
- «خانه محل آسایش» در کتابفروشیها عرضه شد
- دومین رمان مرضیه نفری چاپ شد/«جا مانده از پسر» به کتابفروشیها آمد
- نویسنده ایرانی، زندگی ابومهدی المهندس را مینویسد
- مستغاثی: اکرانهای عمار، بازی 120ساله سینمای ایران را به هم زد/احمدی: «لذت سادگی» میتواند الهامبخش ایدههای جدید باشد/داسارگر: سینماگر نمیداند چطور با مسجد ارتباط بگیرد
- مسأله نفوذ در حوزه فرهنگ، بسیار جدی است
- داستان مهندس جوانی که قاعده بازی را به هم زد
- بازجویی در شاهراه
- «همت پنج، به گوشم» رونمایی شد/آرزوی روایتگری نویسنده از مدافع حرم
- اعترافات ادمین کانال داعش درباره امیران داعش
- برگزاری نشستهای جانبی نمایشگاه مجازی تاریخ معاصر
- داستانی عاشقانه در دوره حیات امام کاظم(ع)
- مجموعهدوبیتی «محسنمحسن قاسم» درباره سردار سلیمانی چاپ شد
- رامهرمزی: «نعمت جان» روایت زن انقلاب است/ بهداروند: اندیمشک مدیون فداکاریهای بانوان امدادگر است/ نگارش خاطراتم را مسئولان پشتگوش میانداختند
- نمایشگاه مجازی تاریخ معاصر تمدید شد
- برای ترسیم شمایل مولا، بر لبه تیغ راه رفتیم
- استاد عمقبخشـی بــه تاریــخ
- «دیدمان» با ۷۰ عنوان در نمایشگاه تاریخ معاصر/ تولید آثار خوب برای جلوگیری از تطهیر پهلوی