کتاب‌ها باید سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند
شنبه 23 ارديبهشت 1396

دبیر غرفۀ کودک و نوجوان در سالن یاس مطرح کرد؛

کتاب‌ها باید سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند

سیدمحمدحسین طباطبایی، گفت: کتاب‌ها باید سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند، ضد ارزش‌ها نباشند و کودک را خلاق و فعال و ذهنش را باز کنند.

سیدمحمدحسین طباطبایی، دبیر غرفۀ کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر،با گفت: امسال سالن یاس تمام امتیازات مثبت را دارد؛ به جز اینکه جایش خوب نیست. باید ورودی نمایشگاه باشد.
طباطبایی افزود: عمدۀ کتاب‌های خریدشده عمدتاً کتب سال 95 و 96 است و از سه قسمت خردسالان، کودک و نوجوان تقسیم شده است. اینجا کتاب‌های شعر و رمان و کتب مذهبی و همچنین کتاب‌های آموزش ساخت کاردستی و علمی خردسالان را به مخاطبان ارائه می‌کنیم.
دبیر غرفۀ کودک و نوجوان ادامه داد: کودکی و نوجوانی، مخصوصاً کودکی، یکی از مقاطع بسیار حساس هر دوره است. حضرت امام فرمودند دبستان را دریابید که دانشگاه دیر است. رهبر هم فرمودند راهنمایی را دریابید که دانشگاه دیر است. اگر ما بتوانیم کودک را با کتاب و فضای فرهنگی خوب آشنا کنیم، به مرور زمان می‌توانیم او را به‌عنوان انسان والاتر تقدیم به جامعه و امام زمان کنیم.
طباطبایی گفت: گروه ما پنج شش نفره است که برای بررسی کتاب‌ها تلاش کرده و آنها را نقد و تحلیل می‌کند. از بین این کتاب‌ها، کتب معتبری را که جنبۀ دینی دارند و برای رشد کودک مناسب‌اند، به عنوان بسته‌های پیشنهادی ارائه می‌کنند.
وی در پایان گفت: کتاب‌ها باید سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند، ضد ارزش‌ها نباشند و کودک را خلاق و فعال و ذهنش را باز کنند. سعی می‌کنیم کتاب‌هایی را معرفی کنیم که کودک را از رسانه‌ها و فضای مجازی مخرب دور کند. مطالعۀ کتاب برای کودک سبب می‌شود دایرۀ واژگانش افزایش یابد و او را تیزهوش کند.
 
نظر بدهید