ضرب المثل‌های رنگی برای کودکان
دوشنبه 25 اسفند 1399

ضرب المثل‌های رنگی برای کودکان

مجموعه ۴جلدی محتوایی و رنگ آمیزی «ضرب المثلهای رنگی» به منظور آشنایی کودکان با خزانه ادبی و فرهنگ غنی فارسی روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، ضرب المثل‌ها گزیده‌ای از فرهنگ و ادب و برشی از میراث نامحسوس ارزشمند هر تمدن است که پیام‌های زیبا و درس‌های زندگی سازی را در خود نهفته دارند. به جهت غنای گنجینه محتوایی و لغوی کودک و انس با فرهنگ و ادب فارسی، همچنین ارتباط معنوی با ریشه‌های هویتی کودک، لازم است ضرب المثل‌ها را با روش‌های مناسب و مؤثر، به آنان آموخت.

در همین راستا و در آستانه نوروز، مجموعه ۴ جلدی ضرب المثل‌های رنگی به ابتکار «غلامرضا بهری» و تصویرگری «نرجس صابری» از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار شد. مجموعه‌ای جذاب که همزمان با سرگرمی و همراه با متون مختصر و گرافیکی، کودک با ضرب المثل‌ها و معنی و مفهوم آنها آشنا می‌شود.

در بخشی از کتاب در شرح ضرب المثل «یک کشتی و دو کشتی‌بان» آمده است: «هر جایی باید فقط یک رئیس داشته باشد. اگر جایی دوتا رئیس داشته باشد بی‌‎نظمی می‌شود. مثلاً اگر یک لشگر دوتا فرمانده داشته باشد سربازان نمی‌فهمند که باید به حرف کدام یکی از «ها گوش بدهند.»

مجموعه ۴ جلدی ضرب المثل‌های رنگی از سوی انتشارات کتاب جمکران، هدیه و سرگرمی آموزنده و جذابی ویژه نوروز کرونایی خواهد بود.

نظر بدهید