انتشار «چهارده خورشید و یک آفتاب» با ویرایشی نو
شنبه 08 خرداد 1400

انتشار «چهارده خورشید و یک آفتاب» با ویرایشی نو

مجموعه «چهارده خورشید و یک آفتاب» در قالب صد برش کوتاه از شخصیت و زندگانی اهل بیت(ع) با ویرایشی نو منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایکنا،‌ بهزاد دانشگر، نویسنده «چهارده خورشید و یک آفتاب» در گفت‌وگو با ایکنا گفت: این اثر یکی از مجموعه‌هایی است که به زندگی ائمه معصوم(ع) پرداخته و حدود ۱۵ سال پیش منتشر شده اما طی این سال‌ها چاپ نشده بود که با ویرایش و طراحی جلد به شکلی فاخر و جذاب از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

وی افزود: این مجموعه در ۱۴ جلد جداگانه بوده و در قالب ۱۰۰ برش کوتاه از شخصیت و زندگانی اهل بیت(ع) با تکنیک‌های داستانی جذاب تبیین شده است. هر کتاب یک نویسنده مجزا داشته و من آن‌ها را ویراستاری کرده‌ام.

دانشگر درباره منابع این کتاب‌ها گفت: درباره برخی ائمه(ع) و پیامبر اکرم(ص) منابع خوب و غنی و درباره برخی دیگر مانند امام محمدباقر و امام هادی(ع) منابع اندکی داشتیم. اما به طور کلی سعی کردیم به منابع معتبر مراجعه کنیم و همه آنچه نویسنده‌ها بیان کرده‎‌اند، از منابع معتبر مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مغایرت اصلاح شود.

این نویسنده با اشاره به دلایل ویراستاری این مجموعه تصریح کرد: کتاب‌های زیادی درباره ائمه معصومین(ع) منتشر شده اما در این حوزه یک اثر به زبان ساده و همه‌فهم وجود ندارد و اغلب آثار زبان پژوهشی داشته و بیشتر برای محققان و پژوهشگران کاربرد دارند. از سوی دیگر اغلب نوجوانان از سیره و زندگی ۱۴ معصوم و ائمه اطهار (ع) اطلاع کافی ندارند و این مجموعه با جذابیت‌هایی که دارد و در عین مختصر بودن می‌تواند برای این مخاطبان مفید باشد، همچنین برای مخاطبان عام اثر خواندنی است.

وی در ادامه درباره حساسیت‌های نویسندگان برای ورود به زندگی ائمه (ع) بیان کرد: برای ما هم این حساسیت وجود داشت و هر لحظه نگران بودیم که مبادا مطلبی از امام نقل شود که صحیح نباشد. در واقع حداقلی‌ترین بخش کار همین است و نویسنده خود را در برابر عظمت ائمه مسئول می‌داند.

دانشگر ادامه داد: این کتاب در سومین دوره جایزه ادبی اصفهان و در بخش داستان‌های دینی برنده جایزه کتاب برگزیده شده است و عناوین مجلد‌های دیگر شامل «آفتاب در محراب»، «مادر آفتاب»، «آفتاب در محاق»، «آفتاب در سجده»، «آفتاب دانش»، «آفتاب تا همیشه»، «آخرین آفتاب»، «هشتمین آفتاب»، «نیمه شب آفتاب»، «آفتاب بر نی»، «آفتاب در حصار» و «وسعت آفتاب» است.

نظر بدهید