«تدبیر های کلیدی» به روزهای پایانی دولت روحانی رسید
دوشنبه 11 مرداد 1400

«تدبیر های کلیدی» به روزهای پایانی دولت روحانی رسید

مجموعه کتاب «تدبیرهای کلیدی» اثر جمعی از نویسندگان باشگاه طنز انقلاب اسلامی که زیر نظر محمدرضا شهبازی(طنز پردازی و مجری صداو سیما) به نگارش در آمده و  توسط نشر «شهید کاظمی» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجموعه کتاب «تدبیرهای کلیدی» اثر جمعی از نویسندگان باشگاه طنز انقلاب اسلامی که زیر نظر محمدرضا شهبازی(طنز پردازی و مجری صداو سیما) به نگارش در آمده و  توسط نشر «شهید کاظمی» روانه بازار کتاب شد.

تدبیرهای کلیدی، مجموعه 6 جلدی است که عملکرد هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم را در قالب طنز و با نگاه منتقدانه به تصویر کشانده است این مجموعه که توسط طنزپردازان باشگاه طنز انقلاب اسلامی نوشته شده است با عنوان‌های «به عقب برنمی‌گردیم» نوشته محمدامین میمندیان، «تدبیرهای کلیدی» نوشته امین صالحی، «گینفش» نوشته امین شفیعی، «پروپوزارت» به قلم فاطمه سادات علوی و «تاریخ با تک ماده» به قلم محمدحسن کوره‌پز روانه بازار شده است.

«به عقب بر نمیگردیم»:
این کتاب مجموعه‌ای از «به جلو نرفتن»‌ها و «به عقب برگشتن»‌ها و «کاش به عقب برگشتن»‌های دولت یازدهم و دوازدهم است. کاشکی خوشتان بیاید. همین!
«گینفش»:
نوسان شاید بهترین توصیف برای شاخص ها در 8سال دولت تدبیر و امید باشد. دولتی که یکی از بهترین نرخ های تورم تاریخ و یکی از بدترین نرخ های تورم تاریخ را ثبت کرد. دولتی که ارزشمندترین مقدار شاخص کل در طول تاریخ و سپس بزرگترین ریزش تاریخ شاخص کل را پدید آورد. حالا اگر اصرار دارید که کمی بیشتر توضیح دهم، باید عرض کنم که در گینفش رکورد‌های مهمی را بررسی کردیم که در دولت «تدبیر و امید» و در هشت سال بین سال‌های 1392 و 1400 ثبت شد. 

«پرو پوزارت»:
نادیده گرفته شدن موفقیت و دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم بین مردم ما را بر آن داشت که با کمک اندیشمندان و صاحب نظران و اعضای هیئت علمی رشته‌های مرتبط به اثبات و واکاوی آن‌ها بپردازیم تا به حقیقت آن آگاه شویم.  همه‌ی آن‌هایی که با دستاورد‌های دولت آشنا هستند، می‌دانند که مقاله‌های این کتاب را دستفروش‌های میدان انقلاب به حراج نگذاشته‌اند و همگی حاصل کار دقیق اندیشمندان است. این اندیشمندان حتی آرزو‌ی گوسفندان از ابتدا تا کنون را هم مدنظر قرارداده تا مقاله‌ها کاملا علمی و قابل اتکا باشد. شما هم اگر شک دارید می‌توانید کتاب را بخوانید تا یقین کنید.
پیشاپیش احساس غرور ملی شما پس از خواندن این کتاب را تبریک می‌گوییم.

«دادگاه اشیا»:
شما نبینید این ‌روزها به‌خاطر اعمال خود ما، دنیای ما انسان‌ها هرکی‌هرکی شده است. عالم اشیا قانون دارد. حساب‌وکتاب و دادگاه دارد. اگر اشیا و وسایل به انسانی برای کارهای بد و خلاف کمک کنند، باید توی دادگاه اشیا حساب پس بدهند. یعنی همین‌جا. اینجا دادگاه اشیا است. اینجا دادگاه رسیدگی به اتهامات اشیا و لوازم و وسایلی است که به یک مسئول بلندپایه و چند نفر از همکارانش کمک‌هایی کرده‌اند که نباید می‌کردند. سروصدا نکنید، دادگاه رسمی است. خوش آمدید. بدون ایجاد مزاحمت برای دادگاه، بفرمایید و یک‌گوشه بنشینید.

 

«تاریخ با تک ماده»: 
هنوز جوهر توافق زیست محیطی پاریس خشک نشده و وسطش باد نخورده بود که یک امضای ایرانی هم پای آن رویت شد. برخی ناظران امور فکر کردند یکی از هموطنان رفته و آنجا یادگاری نوشته و برخی هم معتقد بودند امضا یک جورهایی شبیه امضای وزیر امور خارجه ایران است.
«تاریخ با تک ماده»:
بعضی حکمت‌های تاریخی هستند که اگر آدم گوش بگیرد از هزار صفحه شرح و توضیح و از پرداخت هزینه‌های گزاف بی‌نیاز می‌شود؛ مثلاً کافی است بشر همین «ورزش باعث تندرستی انسان است» را آویزۀ گوش و البته سایر اعضا کند و ببیند که چطور نصف دوم عمرش از فنا شدن در صفوف بیمارستان و دکتر و درمانگاه نجات می‌یابد.  شکر خدا در تاریخ ما و گلستان امثال و حکم و روایات ما چیزی که زیاد است حکمت و حرف حساب. ازجملۀ آن‌ها می‌شود به «سلام گرگ بی‌طمع نیست» و «گربه محض رضای خدا موش نمی‌گیرد» و «عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی» اشاره کرد که البته در این آخری مشخص نشده دقیقاً چه چیزی باید پاییده شود. 

«تدبیرهای کلیدی»، مجموعه 6 جلدی است که به نقد عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در قالب طنزپرداخته است این مجموعه که توسط طنزپردازان باشگاه طنز انقلاب‌اسلامی نوشته شده، در قطع رقعی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار می‌گردد.

علاقه‌مندان جهت تهیه این آثار ارزشمند  می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) ، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتب را با تخفیف تابستانه کتاب تهیه نمایند.

نظر بدهید