نقدی با طعم رمان «رومی روم»
یکشنبه 13 شهريور 1401

نقدی با طعم رمان «رومی روم»

رمان «رومی روم» با حضور نویسنده اثر و منتقدان حوزه فرهنگ مقاومت، در خانه کتاب و ادبیات ایران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه 15 شهریور ماه، کتاب «رومی روم» اثر حسین زحمتکش زنجانی که در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است، در سیزدهمین نشست طعم کتاب بررسی و نقد می‌شود.

در این نشست حسین زحمتکش زنجانی، نویسنده کتاب «رومی روم»، همراه با ابراهیم اکبری دیزگاه و طاهره مشایخ، از منتقدان آثار حوزه فرهنگ مقاومت، به نقد و بررسی کتاب می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 14 روز سه‌شنبه هفته جاری در سالن شهید عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین جنوبی و برادران مظفر جنوبی، حضور به‌هم رسانند.

داستان این کتاب مربوط به شخصیت «حاج ارسلان»، رزمنده دوران دفاع مقدس است که از اول تا آخر جنگ (از ایستگاه هفت آبادان تا عملیات مرصاد)، در صحنه نبرد حضور داشته است. او در اواخر دهه نود (سال ۱۳۹8) شصت و چند سال سن دارد و تصمیم می‌گیرد برای برآورده‌کردن نذرش، عازم راهپیمایی اربعین شود. از دیگر سو، کهنه‌سربازی عراقی به اسم «برزان الخزرجی»، از رزمندگان رژیم بعث عراق که اکنون توبه کرده و به خدمت زوار امام حسین(ع) درآمده، شخصیت محوری دوم کتاب است. زندگی این‌ها به‌نوعی در واپسین روزهای جنگ با هم تلاقی پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظر بدهید