خاطرات مردم سیستان‌ و بلوچستان از حاج‌قاسم به چاپ رسید
دوشنبه 23 آبان 1401

خاطرات مردم سیستان‌ و بلوچستان از حاج‌قاسم به چاپ رسید

«رستم ایرانشهر»، خاطرات مردم سیستان‌وبلوچستان از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم فریده الیاسی‌فرد توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،«رستم ایرانشهر» خاطرات مردم سیستان‌وبلوچستان از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم فریده الیاسی‌فرد توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شده است.

رستم، شخصیت اسطوره‌ای است که فردوسی آن را آفریده بود؛ اما پس از گذشت قرن‌ها، مردم ایران، پهلوانی را با چشمان خود دیدند که واقعی بود. افسانه نبود. در رزم و معنویات، برتر و بالاتر از رستم بود. سال‌ها با بدی‌ها و پلیدی‌ها جنگیده بود. رنج‌های بسیاری دیده بود تا عزت و سربلندی ایرانیان را حفظ کند. با دشمنان و اهریمنان جهانی، پنجه‌درپنجه افکنده و آن‌ها را شکست داده بود. قهرمان واقعی مردم ایران، سردار حاج‌قاسم سلیمانی بود.

کسی که در همه زندگی‌اش جز بر خدا تکیه نداشت و همیشه در حال خدمت به مردم مظلوم بود. حاج‌قاسم سلیمانی، تجلی تمام آرمان‌های انقلابی و اسلامی مردم ایران بود و هست. اگر فردوسی در روزگار ما می‌زیست، حتماً از قهرمانی‌ها و دلاوری‌های حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع‌حرم، شاهنامه‌ای دیگر می‌سرود.

مردم ایران در سوگ شهادت سردار بزرگ و پُر افتخارشان، جلوه‌های بی‌نظیری از عشق و ارادت به پهلوان و قهرمان بی‌بدیل زندگی‌شان، خلق کردند. مردم خون‌گرم و ولایت‌مدار استان سیستان ‌و بلوچستان هم که محبت ویژه‌ای به حاج‌قاسم داشتند، غرق در عزای این بزرگ‌مرد شدند. سردار سلیمانی هم، به مردم خطه سیستان علاقه‌ای خاص داشت.

این پیوندِ محبت، از سال‌های دفاع مقدس ایجاد شده بود، از لشکر ۴۱ ثارالله که حاج‌قاسم، فرماندهی آن را به‌عهده داشت. این لشکر از ‏نیروهای سه استان کرمان و هرمزگان و سیستان ‌و بلوچستان تشکیل شده بود که گردان ۴۰۹ این لشکر، از غیورمردان استان سیستان ‌و بلوچستان بودند. شهید حاج‌قاسم میرحسینی از دلاورمردان استان سیستان ‌و بلوچستان هم، قائم‌مقام حاج‌قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله بود.

کتاب «رستم ایرانشهر»؛ خاطرات مردم سیستان‌وبلوچستان از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی است که تحقیق آن برعهده فاطمه نیکبخت بوده و تدوین آن توسط فریده الیاسی‌فرد صورت گرفته است. این اثر در ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از اینجا تهیه کنند.

لازم به ذکر است «یک بغض و هزاران مشت»، «هیرمان»، «سردار گیله‌مردان»، «شروه‌ای برای حبیب»، «بر شانه‌های کارون»، «سردار سربدارها»، «حافظ دل‌ها»، «یزله بر دجله»، «سلیمانی‌ها» و «ابرقدرت خداست»، عناوین پیشین انتشارات «راه یار» هستند که درباره روایت‌ها و خاطرات مردمی شهرهای مختلف از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر بدهید