«سلول‌های بهاری» کتابی که رهبری گفتند منتشرش کنید، تجدید چاپ شد
یکشنبه 20 آذر 1401

«سلول‌های بهاری» کتابی که رهبری گفتند منتشرش کنید، تجدید چاپ شد

کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌ های بنیادی در ایران به روایت حسین بهاروند، توسط انتشارات «راه یار» تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌‎های بنیادی در ایران به روایت حسین بهاروند، توسط انتشارات «راه یار» تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.

کتاب «سلول‌های بهاری»؛ به عنوان یکی از برگزیدگان دوره اخیر جایزه کتاب «جلال آل احمد»، داستان تولید و توسعه سلول‌های بنیادی را از زبان حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیبادی در ایران روایت می‌کند.

بهاروند؛ استاد ممتاز و مؤسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال ۱۳۸۲ توانست برای نخستین‌بار در ایران، سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند. در سال ۱۳۸۷ نیز به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی شد. این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری کنند. وی تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین‌المللی را دریافت کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«در اخبار ساعت چهارده، گزارش دیدارمان (با رهبر انقلاب) با اعلام اینکه محققان کشور به دانش سلول‌های بنیادی رویانی انسانی دست یافته‌اند، منتشر شد. ما از اینکه کار مهمی انجام داده بودیم خوشحال شدیم؛ اما متأسفانه این خوشحالی زیاد طول نکشید و همین خبر چالش‌های غیرقابل تصوری برایمان ایجاد کرد. مثلاً بعضی از دوستان و کسانی که در حوزه‌های علمی مرتبط کار می‌کردند، گفتند: «این دروغه؛ شما اصلاً همچین کاری نکردید!» یا بعضی دیگر گفتند: «این سلول‌ها رو از خارج آوردید؛ خودتون تولیدشون نکردید!» بعضی هم گفتند: «اصلا این دانش اهمیتی نداره که این‌قدر بزرگ جلوه داده می‌شه!»

تا دلتان بخواهد از این صحبت‌ها بود. نمی‌دانید چقدر اذیت‌کننده بود و انرژی‌مان را می‌گرفت. یعنی در این کُنام سخت، ما باید این کار را ادامه می‌دادیم. دکتر کاظمی بعدها به شوخی می‌گفت که اثبات دستیابی به این فناوری به برخی افراد، سخت‌تر از خود انجام کار بود!»

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به مکاتبه انتشارات «راه یار» درباره انتشار کتاب «سلول‌های بهاری»، در دستخطی چنین مرقوم کرده‌اند که: «کتاب دکتر بهاروند را منتشر کنید. خدا به آن و به خود آن انسان عزیز برکت دهد و او را برای اسلام و مسلمین حفظ فرماید.»

چاپ ششم کتاب ۴۰۸ صفحه‌ای «سلول‌های بهاری» که تحقیق‌ و نگارش آن برعهده بهنام باقری بوده، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به بهای ۱۰۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است. 

 

انتهای پیام/

 

نظر بدهید