چاپ نهم «شکوه شمس» سیری در افکار مولانا به کتابفروشی‌ها رسید
سه شنبه 20 دي 1401

چاپ نهم «شکوه شمس» سیری در افکار مولانا به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «شکوه شمس» سیری در آثار و افکار مولانا جلال‌الدین رومی با مقدمه «سید جلال‌الدین آشتیانی» برای نهمین بار توسط انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، چاپ نهم کتاب «شکوه شمس» نوشته «آن. ماری شیمل» و ترجمه «حسن لاهوتی» منتشر شد.

این اثر نخستین کتاب از مجموعه آثار پروفسور شیمل، بانوی شرق‌شناس و مولوی شناس مشهور دنیای غرب است که در ایران به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

وی کتاب‌ها و مقالات متعددی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی و ترکی در موضوعات مختلف ازجمله بررسی و تحقیق اشعار عارفانه شاعران مسلمان هند به رشته تحریر درآورده و البته ترجمه اشعار عربی، فارسی، ترکی و اردو به زبان منظوم آلمانی را انجام داده است. همین امر موجب شد در سال ۱۹۶۵ نشان خاص ترجمه برجسته را از آن خود کند.

به گفته مترجم کتاب، شیمل از معدود دانشمندانی است که بخش عمده زندگی علمی و پژوهش‌های دانشگاهی خود را صرف تحقیق در سیر افکار مولوی کرده و اکنون یکی از برجستگان و آگاهان پژوهش در افکار مولوی است.

«سید جلال‌الدین آشتیانی» در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب آورده است: «مولانا عارفی جامع و در عین شوریدگی دارای متانت و از لحاظ جامعیت و تبحر در علوم ادبی، عربی و فارسی و احاطه به دواوین شعر و تسلط به حدیث و قرآن و علم کلام و تحصیل عرفان و تصوف به نحو عمیق و افزون بر همه فضائل، دارای هوش و استعداد حیرت‌آور است. مولانا با شمس‌الدین تبریزی بر سبیل اتفاق مواجه شد و آنچنان استعداد ذاتی و حال او مستعد از برای جهش و جذبه و آماده برای جرقه‌ای بود که خرمن او را بسوزاند و تبدیل به شعله تابناک کرد....»

«زمینه تاریخی»، «خیال بندی مولوی»، «الهیات مولوی» و «نفوذ جلال‌الدین مولوی در شرق و غرب» عناوین بخش‌های این کتاب است که در نهایت با بیان فهرست‌ی از آثار فارسی زبانان درباره آثار مولوی تکمیل شده است.

کتاب ۸۸۵ صفحه‌ای شکوه شمس را با قیمت ۳۶۹ هزار تومان از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی و همچنین سایت انتشارات دریافت کنید.

 

 

انتهای پیام/

نظر بدهید